O
okej
Min lokala Ridklubben har nyligen skickat ett brev med sina krav på alla medlemmar som ser ut som följande (utvalda delar),
Alla aktiva medlemmar ska;
*Delta i minst ett säljprojekt. Dessa är oerhört viktiga för föreningens ekonomi. Att delta i ett säljprojekt betyder att du säljer hela det lotthäfte, strumpor, tandborstar eller liknande du fått tilldelat, även om du tycker att detta är svårt.
* Bidra med fikabröd till fikasektionens arbete, gärna med något hembakat!
* Försöka delta på de möten som arrangeras.
Som ridskoleryttare med abonnemang eller klippkort förväntas att du,
utöver ovanstående;
* Har en stalljour per termin.
Av dig som är licensierad tävlingsryttare, har anläggningskort eller deltar i träningar förväntas att du, utöver ovanstående;
* Ställer upp som funktionär, med minst 6 timmars arbete vid en Lokal/Regional tävling, eller en heldag på klubbtävling. Som aktiv medlem kan du be någon annan att göra ditt arbete under tävlingsdagen, till exempel en förälder.
Om du själv avser delta i våra klubbtävlingar måste antingen bidra med någon
annans arbetsinsats hela dagen eller ställa upp och arbeta tid du inte tävlar vid minst två tävlingar.
De medlemmar som inte uppfyller de ställda kraven i år riskerar att nästa år;
* inte få delta i ridskolans verksamhet
* inte få delta i *ridklubbens* träningar
* inte få lösa anläggningskort
* inte få delta i klubbens tävlingar
* inte få teckna tävlingslicens för *ridklubben*
_______________________________________________________-
Nu till frågorna. Är de här rimliga krav från en klubb?
Får man som klubb ansluten till svenska ridsportsförbundet ha
vilka regler man vill?
Jag måste motvilligt erkänna att jag förstår varför klubben känner sig tvingad till dessa åtgärder men samtidigt kan jag tycka att de känns som att de gräver sin egen grav. Menar att de föräldrar som verkligen inte kan vill eller har tid kommer med största snorlikhet inte heller nu hjälpa till. Då får deras barn inte längre vara med och "leka" och ridklubben förlorar ytligare pengar.
Men vad anser ni?
såg att jag antagligen skickat tråden i fel forum men moderatorn kan kanske lägga den rätt
Alla aktiva medlemmar ska;
*Delta i minst ett säljprojekt. Dessa är oerhört viktiga för föreningens ekonomi. Att delta i ett säljprojekt betyder att du säljer hela det lotthäfte, strumpor, tandborstar eller liknande du fått tilldelat, även om du tycker att detta är svårt.
* Bidra med fikabröd till fikasektionens arbete, gärna med något hembakat!
* Försöka delta på de möten som arrangeras.
Som ridskoleryttare med abonnemang eller klippkort förväntas att du,
utöver ovanstående;
* Har en stalljour per termin.
Av dig som är licensierad tävlingsryttare, har anläggningskort eller deltar i träningar förväntas att du, utöver ovanstående;
* Ställer upp som funktionär, med minst 6 timmars arbete vid en Lokal/Regional tävling, eller en heldag på klubbtävling. Som aktiv medlem kan du be någon annan att göra ditt arbete under tävlingsdagen, till exempel en förälder.
Om du själv avser delta i våra klubbtävlingar måste antingen bidra med någon
annans arbetsinsats hela dagen eller ställa upp och arbeta tid du inte tävlar vid minst två tävlingar.
De medlemmar som inte uppfyller de ställda kraven i år riskerar att nästa år;
* inte få delta i ridskolans verksamhet
* inte få delta i *ridklubbens* träningar
* inte få lösa anläggningskort
* inte få delta i klubbens tävlingar
* inte få teckna tävlingslicens för *ridklubben*
_______________________________________________________-
Nu till frågorna. Är de här rimliga krav från en klubb?
Får man som klubb ansluten till svenska ridsportsförbundet ha
vilka regler man vill?
Jag måste motvilligt erkänna att jag förstår varför klubben känner sig tvingad till dessa åtgärder men samtidigt kan jag tycka att de känns som att de gräver sin egen grav. Menar att de föräldrar som verkligen inte kan vill eller har tid kommer med största snorlikhet inte heller nu hjälpa till. Då får deras barn inte längre vara med och "leka" och ridklubben förlorar ytligare pengar.
Men vad anser ni?
såg att jag antagligen skickat tråden i fel forum men moderatorn kan kanske lägga den rätt
Senast ändrad av en moderator: