Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma för mig i båda mina fall gällande avlivning där hästarna varit försäkrade i Folksam.
+ @mackanSamma för mig i båda mina fall gällande avlivning där hästarna varit försäkrade i Folksam.
Och varför togs hästarna bort?+ @mackan
Och då fick ni det i samband med utbetalning av livbelopp?
Jag har gått från upp över öronen försäkrad till ingen försäkring och nu sedan några år har jag begränsad vetvård (den för trav och galopp) med hög fast självrisk.När jag började med Folksam var den rörliga självrisken 0%, nu är den 25%, det och höjningarna svider. Behöver göra av med veterinärvård för nästan 10.000kr/år för att försäkringen ska gå jämnt upp, börjar fundera på konto istället.
Ja, jag fick det utbetalt tillsammans med livbeloppet och den övriga ersättningen för veteinärfakturor jag hade i samband med dessa hästars problem.Och varför togs hästarna bort?
Det hör till veterinärvården och regleras ihop med den. Men livskadan regleras ju samtidigt så det kom ihop. Ersättningen ur vetvårdsförsäkringen för avlivning (efter att kvitto skickats in såklart), och ersättningen ur livförsäkringen med livbeloppet.+ @mackan
Det här till veterinärvården och regleras ihop med den. Men livskadan reglerar ju samtidigt så det kom ihop. Ersättningen ur vetvårdsförsäkrinhen för avlivning (efter att kvitto skickats in såklart), och ersättningen ur livförsäkringen med livvärdet.+ @mackan
Jag har gått från upp över öronen försäkrad till ingen försäkring och nu sedan några år har jag begränsad vetvård (den för trav och galopp) med hög fast självrisk.
Och varför togs hästarna bort?
Ber om ursäkt. Jag blandade ihop några inlägg.Jag har inte tagit bort någon häst, jag skrev bara att jag fått en liten bonus på försäkringen utbetalad varje år ?
Om du avlivar häst och säger upp försäkringen så får du ev belopp utbetalt i samband med det.
Ber om ursäkt. Jag blandade ihop några inlägg.
Kan tillägga att avlivningsdelen i rehab extra endast täcks om avlivningen/destrueringen sker akut. Dvs hästen bryter benet mm. Alltså inte som i mitt fall där hästen hade artros och avlivades pga det.
Ber om ursäkt. Jag blandade ihop några inlägg.
Kan tillägga att avlivningsdelen i rehab extra endast täcks om avlivningen/destrueringen sker akut. Dvs hästen bryter benet mm. Alltså inte som i mitt fall där hästen hade artros och avlivades pga det.