hur mycket är det egentligen?

S

special_A

går och grubblar på det här med antal gram det står på påsarna...
jag har använt rayal canin ett tag, och jag kollade om deras mått stämde...(burken du får med att mäta upp fodret med)

jag tog och mätte upp 50gr och vägde på min hushållsvåg i köket(digital) och döm om min förvåning när det vägde MER än 50 gram...
50gram är väl 50 gram eller????!!!!

Sv: hur mycket är det egentligen?

Hej du!

Menar du de där burkarna som alla får?
Ja undrar oxå lite över de!! Hur mycket får din katt? Ja köpte min mat hos veterinären och de sa att de räckte med en sån per dag....men de tycker jag verkar himla lite...ja ger alltid en morgon och en kväll som är fulla ända upp...hur gör du??

Förlåt kunde inte svara på din fråga men kan du å vill du svara på min blir ja så gla:)

*knapplån*

50 gram borde ju vara 50 gram. Stämmer vågen? Har Royal Canin olika mått för olika sorters torrfoder? Jag fick ett mått med Specificfodret när jag började med det, på det finns olika markeringar beroende på vilken variant av Specific man använder. När jag sedan skulle ge torrfoder av annat märke till Lillan använde jag vågen för att kolla vilken markering på måttet som stämde. Däremot har jag inte kollat om markeringarna stämmer för Specificfodret.

Hur som helst, eftersom Kisse aldrig äter så mycket av torrfodret att han kommer upp i den rekommenderade dosen tycker jag inte att det är hela världen om det inte är exakt rätt markering på måttet.

Senast ändrad:

På påsen står det väl nånslags rekommendationer för hur mycket en katt av en viss storlek bör äta? Jämför med det. Är katten mycket aktiv kan den behöva lite mer, tvärtom lite mindre, kastrerade katter behöver oftast lite mindre. Håll koll på katten, man ska kunna känna revbenen men inte se dem, den ska inte ha valkar runt magen, vid svansen eller i nacken (dock har många katter lite löst skinn på magen, som inte har med hullet att göra). Väger du katten regelbundet så ser du om den ökar eller minskar i vikt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka