Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur mycket AdBlue är normalt att göra åt egentligen? Tycker jag fyller på hela tiden. Det ligger tre tomma dunkar i bilen och nu är det dags att fylla på igen.
Det är en Volkswagen caddy, togs i drift mars förra året. Kört 3900 mil.
Tycker det går åt en himla massa AdBlue..
Det låter inte normalt. Vad säger de vid service?
De sa ingenting när jag lämnade in den sist. Jag frågade visserligen inte för då tänkte jag inte på det..
Om du har möjlighet att åka förbi verkstaden kan du ju bara höra med dem om det är rimlig förbrukning.
Alltså - AdBlue? Vad är det ens?
Urinämne. Sänker utsläppen av kväveoxider från moderna dieslar. AdBlue är urinämne blandat med vatten till en viss koncentration.
Kissa i tanken har fått ny innebörd....
Har alla dieselbilar detta? Eller möjlighet till eller behov av eller ...
Jag kör diesel (två olika bilar en 2010 och en 2016, tror jag) och har aldrig hört talas om detta.
Nej, alla har det inte.
Okej. Då hoppas jag att jag hade vetat om det var något jag borde hålla koll på.![]()
Okej. Då hoppas jag att jag hade vetat om det var något jag borde hålla koll på.![]()
Du skulle ha märkt om inte annat. När det är för lite AdBlue går bilen ner i s.k. limp mode, vilket är under 30 km/h. Det är inte kul kan jag säga.
Det hade du![]()