Hur mkt salt?

Sv: Hur mkt salt?

Hur mkt salt har hästen behov av att få i sig varje dag?

1 msk om dagen är underhållsbehovet, vill minnas att det blir 20 g (eller var det 30?). Sedan ökar behovet beroende av hur hårt hästen arbetar. Det kan behövas ganska stora mängder.

Ger man en msk om dagen och sedan har fri tillgång på saltsten så att hästen själv kan komplettera så klarar sig de flesta normalt ridna hästar.

Hälsning Maja

aha okey tackar.. ville veta vad normal behovet är, borde kanske ha skrivit det..

Men tackar =)

måste bara checka igen, allstå fortfarande 1 msk, bara de att måttet blev mindre?

el.?

de är lungt.. så 1 msk salt är svaret alltså..

tackar !!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
659
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
1 381
Senast: Andromedae
·
Foder & Strö Jag upplever min häst lite öm i huden, pälssättning på gång gissar jag? Det är ju bara protein som det finns bevis för ökat behov av men...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka