Hur mkt äter fölungen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare anina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 892
A

anina

Hur många kilo orkar era fölungar pilla isig av hösilage? Har mina på lösdrift och ska räkna foderstat man jag vet inte hur mkt de faktiskt äter. Tycker de står där jämt och äter men tror inte de får i sig så många kilon. Fölen är födda i våras och är fullblod och halvblod. Avvanda. Kan någon hjälpa mig?

Sv: Hur mkt äter fölungen

Mitt lilla halvblodföl äter 4-5 kg hö om dagen, lägger dock in mycket i boxen för han sorterar väl och lämnar de grövre stråna, vilket blir väldigt mycket...

Min 7 månaders fölis (kallblodstravare) äter 7-8 kg hö/dag. Hon äter även 1 kg lucern hackad strå...

Jag ger min fölunge 11kg hö och av det får hon i sig 9-10kg. Sen så får hon 1 kg luccern också. Hon är 6,5månader och nästna helt avvand.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej vänner! Jag orkar inte skaffa nytt nick så ni som vet vem jag är ber jag vara respektfulla. Jag undrar var man får hjälp för...
38 39 40
Svar
783
· Visningar
96 808
Senast: Monimaker
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 338
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 424
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag tillhör den kategorin av människor som ofta är inne och "tjuvläser" på Buke, men jag har aldrig tagit mig för att författa något...
Svar
6
· Visningar
1 531
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka