Hur Mkt Är Ni BerÄdda Att Betala FÖr Era Kissar Vid Skada?

Sv: Hur Mkt Är Ni BerÄdda Att Betala FÖr Era Kissar Vid Skada?

Bellatrix skrev:
Mina katter är försäkrade så slipper jag fundera på den saken.

Nja, det kan bli nog så dyrt ändå... beroende på vad som drabbar katten. Försäkringar täcker inte heller allt katten kan drabbas av, men mycket.

Finns ingen åldersgräns på försäkringar men över 6 år krävs det vetintyg hos det största bolaget.

Spargris är kanon.. om katten är frisk. Blir den sjuk första året har du knappast hunnit spara ihop några 38 000 som någon här hade i räkningar.

Har alla mina katter (3 st innekatter) är försäkrade och det kostar inte speciellt mkt. Deras försäkring kostar runt 2000kr tillsammans per år och det är det verkligen värt. Blir inte mkt om man betalar varje månad.

Är mkt som kan hända och oftast så lär ju försäkringen gälla. Vet inte hur mkt jag lagt på mina katter men som tur är så har inte mkt hänt. Fick dock göra ett akut kejsarsnitt i februari en lördagskväll och det hade gått på 8500kr utan försäkring. Istället gick det på knappa 2700kr och det var den enda överlevande kattungen värd och självklart mamman med!

Försäkring tycker jag är självklart! Har man djur så har man!! Spargris är bra men den kan lätt ta slut! Man lär behöva spargris trots att man har dem försäkrade för allt kan hända.

Mina huskatter är försäkrade. jag kan betala i princip vad som helst bara det är försvabart ur djurskyddssynpunkt.

Pontevecchio skrev:
Finns ingen åldersgräns på försäkringar men över 6 år krävs det vetintyg hos det största bolaget.

Spargris är kanon.. om katten är frisk. Blir den sjuk första året har du knappast hunnit spara ihop några 38 000 som någon här hade i räkningar.

Konstigt, det svaret fick inte jag. Jag fick bara att det var omöjligt att försäkra pga hans ålder. Samma sak sa djursjukhuset.
Men oavsett är det som är det nu, han är i katthimlen ändå och jag ångrar inte en sekund vad jag lagt ut på honom. Men nästa katt ska absolut ha försäkring.

Mina är försäkrade men jag skulle kunna lägga ut hur mycket som helst om de hade en chans till ett normalt kattliv efteråt.

Jag har mina kissar försäkrade just för att slippa betala allt jag äger och har om/när vi behöver hälsa på hos veterinären. Det känns tryggt.

Liknande trådar

D
Katthälsa Hej, Skulle vara evigt tacksam för lite råd. Vi har en katt blandras norskskogkatt/bondkatt. Vi har även en ragdoll katt som vi köpte...
Svar
1
· Visningar
1 730
Senast: Tispe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama