hur minskar man filer`?

Sahara

Trådstartare
Nu har jag lyckats få upp filmerna på datorn, men de är jättestora, hur minskar man dem? och hur gör man sedan för att lässa upp dem på internet eller skicka i mail?
 
Filmer eller filer?
Filer (bilder?) förminskar man enklast i photoshop el. imageready. Där kan du ändra både storlek rent fysiskt och i utrymme (upplösning, filformat).

Vill du sedan lägga upp bilden använder du enklast ett konto på tex www.photobucket.com och tar url-info därifrån och klistar in där du vill länka till din bild.


Ska du skicka i mail väljer du bara "bifoga fil" när du skriver nytt mail. Då får du bläddra till det ställe på din dator där bilden ligger.

Hoppas det var det du ville ha svar på :)
 
Tack. Men vet du hur man minskar filmer om de är väldigt stora, samt vart jag kan lägga upp dem??
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
9
· Visningar
742
IT & mobiler Jag har försökt att rensa i datorn och har raderat massor, både i mail, foton, OneDrive och alla ställen jag kan komma på. Likafullt får...
Svar
9
· Visningar
663
Senast: Rie
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
903
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp