Hur mäter ni rundan?

Pancakes

Trådstartare
Har bara ridit en PP20 än men hoppas att det ska bli lite mer distans i framtiden. Har alltid ridit ut mycket och sådär, men inte mätt några sträckor. Men för att kunna räkna tempo och liknande bör man ju veta hur långt man rider.

Hur gör ni för att mäta en runda/sträcka? Går på känn, cykeldator, gps? Nåt annat?

Sv: Hur mäter ni rundan?

GPS är guld värt och askul att träna med, annars ska det finnas något program som man kan mäta rundan på en karta. Jag kan dock inte minnas namnet på detta men googla "mät din runda" så kanske du hittar.

Jag använder GPS eller Lantmäteriet.
GPSen var ett oerhört bra köp! Det är väldigt kul att hålla koll på stäcka, hastighet och medelförflyttning (speciellt om man som jag har en rätt slö häst som tar varje chans till att sakta ner) och kartan har varit till stor hjälp! Jag är inte rädd för att komma vilse, men mer än en gång har jag hamnat på folks trädgårdar.. GPSkartan har räddat många rabatter från mig och min ponny :D

Svarar alla:

GPS låter ju onekligen praktiskt, men tränar bara på hobbynivå så vet inte riktigt om det är värt pengarna? Har inte tänkt att klättra särskilt långt i klasserna nu då hästen är 18 i år.

Har sett diverse sidor på internet där man kan klicka ut sina rundor men jag vet inte riktigt hur precis man ska vara när man klickar in för att det ska stämma bra överens? Kan ju vara värt ett försök i alla fall =)

När jag mäter rundorna på lantmateriets sida stämmer det oftast exakt med vad det blir när jag sen rider samma runda med GPS.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
Svar
13
· Visningar
854
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 069
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 194
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka