hur mäter jag hur höga stövlar jag ska ha?

O

_otursbarn_

Hur mäter jag ut skafthöjden,, från golvet till mitt knä eller? :confused:

Du mäten från knävecket rakt ner till golvet. Jag är t.ex. 50 cm mittbak, mina stövlar är 52 på utsidan och 49 på insidan. Sedan mäter du vadvidden på vadens bredaste ställe.

TIPS! Sitt ned på en stol när du mäter så blir det lättare och så blir det exakt rätt höjd. :)

+ att dom sjunker ihop också efter lite användande..då får dom ju inte bli för korta..bättre att dom är liite för långa i början istället.

Alltså, du tar ditt mått och när du beställer stövlarna så lägger du på 2 cm, det är ungefär så mycket som skaften sjunker.

/Jane

Liknande trådar

Utrustning Vad jag läst mig till så ska wobbi vara riktigt bra stövlar. Men vilken modell kan ni rekommendera? Hur är de i storlek?
Svar
15
· Visningar
1 041
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
393
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
601
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025