Hur märker man?

kpist

Trådstartare
Hur märker man egentligen när hankatten blir könsmogen? eller går det att kastrera den när den är sex månader även om man inte är säker på att den är könsmogen?
Förra gången hade vi ju en hona och en hane, och de blev bebisar i magen.. Då visste vi att båda funkade ;)
Men nu har vi en kastrerad hona, men han kanske försöker jucka på henne? Fast då får han nog rejält med däng ;)

Du kan kastrera hankatten när "kulorna har trillat ner i pungen"...det lät grovt.... :crazy:

Det är det som är viktigt... Tidigare sa man att mna inte kunde göra det förrän de blev könsmogna men nu kna man göra det innan...

Tack båda två!

Kulorna har växt och han blir 6 månader nu e början av maj.
Så det blir nog att beställa en tid i maj.

Har varit med om kastrering av en hankatt som var 4 månader (han var riktigt besvärlig och otrevlig hemma) men vid 6 månader är ganska vanligt.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
972
Senast: Roheryn
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
454
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur