Hur många

Gnist

Trådstartare
Förutom undertecknad kan inte skriva på buke om hundarnas framsteg inom vad de jobbar med??

Kom på det idag, när jag lade in en uppdatering om hur olika hundar i flocken utvecklas och mognar i vad de gör på några andra forum och insåg att det är förbenat trist att nästan aldrig få förmedla den glädjen även till bukefolket. Efter en stunds klurande insåg jag att det bör ju vara en hel del till som upplever samma sak, eller ?

Den enda som egentligen känns "legitim" att uppdatera om i de sammanhang som mina hundar utvecklas/jobbar i är ju Rix pga hans bakgrundshistoria och då är det ju ändå otroligt mycket mer än det lilla som jag skriver här inne, som han åstadkommer..

Så, träd fram ni övriga i samma sits :p ;)

Sv: Hur många

Nu är jag kanske dum, men jag förstår inte.
Varför kan du inte berätta?

Jag har jakthundar...

Tror nog jag skulle bli trianglad till döds om jag berättade om och visade bilder från hundarnas vardag :angel:

Säkerligen finns fler än jag och jag är lite nyfiken på mina likasinnade ;)

Jag förstår nog inte heller. Du berättar ju jättemycket om dina hundars jakter och vardag och dina kullar. Det kan man väl inte bli trianglad för? Om det inte görs jättemånga trådar om precis samma sak, för då kan man ju istället fortsätta på den första.

Jag tror Gnist menar alla trådar om jakt som florerar på Senior, där det skälls och gnälls på jaktbilder som man publicerat.

Gnist:

Skriver du vad det handlar om i överskriften så borde det inte vara några problem.
Tråden kommer inte plockas bort, det är jag säker på och sedan får du ignorera inlägg från sådana personer som avskyr jakt i sig.

Senast ändrad:

Nej, det är ju det jag inte gör ;) Det som jag skriver om här inne handlar till 99% inte om jakt med hundarna och definitivt, så är de bilder som jag lägger in inte alls jaktrelaterade och jakt är ju största delen av mitt och hundarnas liv ändå..

Detta eftersom klimatet på buke inte är så att det skulle fungera att skriva rakt och direkt om just hundarna, jakten, jaktträningen och präglingen av valpar på rätt vilt etc. etc.

Hur många trådar har jag skrivit om när första viltet är fällt för en av unghundarna efter bra arbete etc?

Nej, just det; Inte en :p

Ville bara veta vilka fler som känner lite åt det hållet, för jag tvivlar på att jag är helt ensam om detta ;)

Detta eftersom klimatet på buke inte är så att det skulle fungera att skriva rakt och direkt om just hundarna, jakten, jaktträningen och präglingen av valpar på rätt vilt etc. etc.

Vore tvärtom ganska intressant att läsa om tycker jag, men jag kan ju inte tala för alla på buke.

Äsch, det är det vi har de andra forumen för Gnist:angel:;) Synd men sant.
Fick fler personer med jaktras som inte jagar inspireras lite med bilder och historier kanske de skulle bli sugna på att låta sina prova mm.

Jakt är ett STORT användningsområde och vad många hundar är gjorda för, så det är lite synd att det är sån tabu att prata om det för många. Det försvinner ju inte bara för att andra inte pratar om det. Eftersom detta är ett hundforum är det eg lite konstigt att det saknas så mycket av det här menar jag!:)

Kanske borde vi få oss ett eget underforum om det finns folk som vill 'slippa läsa' eller vad de nu vill.

Gilly:)

Men det är ju egentligen ganska enkelt, skriv vad tråden kommer handla i om överskriften så får var och en bestämma om dom vill se/läsa.

Jag tror inte det skulle bli ramaskri om ni med jakthundar visar lite mer hur ni går till väga när ni tränar valpar, visar bilder på när dom lyckats i skogen etc

Men tror du det? Jag vet att jag själv hade tyckt det var intressant med lite rapporter och jag räknas väl ändå som ganska stark kring mina åsikter om att fälla djur med mera. Det är ju fortfarande intressant hur hundarna arbetar. Om någon sedan går till personangrepp eller blir hysterisk så ja..det händer ju tyvärr ibland. Så länge man skriver en icke missvisande rubrik och kanske länkar bilder som kan uppfattas stötande ska det väl inte vara något problem?

Jag fattar inte heller problemet :o
Varför ska du inte kunna visa bilder hur ni tränar jakt, eller om ni skjutit ett djur som era hundar varit med på mm? Vad skulle folk reagera på?

Kommer du inte ihåg en dålig mobilbild jag lade ut på en jämtvalp -06 som stod på en trafikdödad älg och reaktionen på den :confused:

Den reagerade jag på vill jag minnas, men det var också pga att det nte va förvarning på vad det var och att jag är ganska känslig för sådant,

Jo, jag tänkte faktiskt på den bilden när jag skrev i den här tråden :)
Men om jag inte minns helt fel så var det väl mest att folk inte blev förvarnade att det var en sån bild i tråden.
De tyckte helt enkelt det var hemskt att se.
Men det måste ju folk få tycka, fast de kanske inte är anti mot jakt :)

Jag fattar inte heller problemet :o
Varför ska du inte kunna visa bilder hur ni tränar jakt, eller om ni skjutit ett djur som era hundar varit med på mm? Vad skulle folk reagera på?

Ja, det är ju bara gå till din kommentar i tråden jag skapade..

Du reagerade ju uppenbarligen :cool:

Ja, det är ju bara gå till din kommentar i tråden jag skapade..

Du reagerade ju uppenbarligen :cool:

Men du, nu är du orättvis :(
Ja jag reagerade. Men inte negativt på jakten.
Utan att just jägare gärna vill säga att de har det så trevligt i skogen med sina hundar.
Men det kan vi ha också, vi som inte jagar. Jag ser faktiskt ingen skillnad.

På sätt och vis såg jag ingen jakt heller. Jag såg en person som gick i skogen med sitt gevär. Hunden såg man bara i början och sen hörde man några skall.

Så jag undrar varför man inte ska få visa sånt på buke som du hävdar.
Varför du tror att folk inte klarar av att se det...

Hade du bara lagt in den filmen utan denna tråden. Hade jag inte ens tänkt tanken vad jag skriver nu. Jag hade bara sett en härlig film i skogen med sin jaktkamrat.
Men nu gjorde du en tråd och jag antar att du vill folk skulle svara och reagera, annars var ju tråden onödig.

Jag skriver sällan om min hunds framgångar men det handlar mer om stilen här på hund... Jag tror helt enkelt inte att någon här skulle bry sig och att skriva för skrivandets skull har jag inget behov av.
Sen om jag skulle skriva att idag stack hon minsan inte när hon såg ett rådjur, då skulle jag bli lynchad för att jag hade hunden lös utan att ha inkallning på henne, inte skulle jag få några "va roligt att det går framåt" i alla fall. (Nu har jag inte hunden lös där hon kan jaga rådjur så detta var bara ett exempel).
Bukehund känns väldigt inriktat på bruks och har man inte en brukshund med kadaverlydnad så får man inte vara med och leka..

Liknande trådar

S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 085
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka