Hur många toaletter?

V

Vaccan

Har ju bara en katt, Nils -men han borde ju få ha sällskap när inte jag är hemma, stackarn sover när jag är borta och är på bushumör när jag kommer hem, men det känns inte som att jag leker lika bra som en annan katt.
En arbetskamrats man har en annan jobbarkompis vars katt har fått ungar fick jag veta idag -Nils är tio månader nu och jag tänkte höra om det fanns nån liten fröken som jag kanske kan ha -Jag börjar flytta i nästa månad så sedan blir det möjlighet att komma ut (finns inte nu).
Hur många toaletter ska man ha för två katter? En var? ....Går det bra med en tösakatt ...jag tänkte som så att det kanske blir bråk om det är en till hane och sånt paj kan jag lika gärna strunta i.
Tips?

En toaelett per katt har jag h;rt att man ska ha. Vi hade tre, men honkatten kissade 'nd[ utanf;r. Nu har vi flyttat till hus, katterna 'r utekatter och kommer och g[r som de vill. Vi har bara en l[ta i k'llaren, som de 'r n;jda med.

Urs'kta min konstiga text, jag har kommit [t n[gon knapp och tydligen st'llt in engelskt tangentbort. Jag vet inte hur jag ska [terst'lla det :o

Vi har två katter och dom har en rätt stor låda som jag tömmmer en gång om dagen! Det räcker för dom!

En per katt är en bra tanke, även om det inte alltid är ett måste. Vissa katter vill ju tom ha två lådor själva, andra delar utan problem. När jag skaffar en till katt kommer jag skaffa en extra låda för säkerhetsskull. Även om det kan funka med en så är det väldigt jobbigt om katten börjar protestkissa, det kan ju vara svårt att bli av med sen.

En hona borde inte vara några problem (är Nils kastrerad borde en hane inte heller orsaka några bekymmer), och tanken att ge honom en lekkamrat är bra. Har man sett två katters nöje tillsammans, hur de leker, stojar, tvättar varandra, och sover i underbara "katthögar" är det svårt att motivera valet att ha en ensam katt.

Jag tycker att du tänker helt rätt. När jag skaffade katt skulle jag först bara ha katt, alltså EN katt.

Men när jag funderade på hur jag skulle ordna det för katten insåg jag att den behövde sällskap. Jag är hemma mycket men inte 24/7 - alltså fick det bli två katter. Har inte ångrat det en sekund. Förmodligen leker de inte speciellt mycket när de är ensamma, men de har i alla fall en annan levande varelse hos sig.

Hur de vill ha det med låda märker du. Mina samsas om en, inga som helst problem. Men vill du gardera dig från början kan du ju skaffa en extra låda.

mandalaki

Jag har 6 st katter som samsas om samma låda. Det har aldrig varit några problem. Fast jag vet dom som får ha flera lådor så jag antar att jag har haft tur. Känns lite sådär lagom skoj att behöva placera ut 6 st lådor runt om i huset.

Mia.

Mina två katter samsas glatt om en låda, men nu när de kan gå ut och in som de vill på dagarna är den tämligen oanvänd (då håller sig på nätterna, för då sover de). Jag har nu inte behövt mocka på en vecka och känner mig tämligen bortskämd.

Jag skaffade en 12-veckors kattflicka till min då ettåriga kastrerade hanne. Det var lite morr och fräs från henne till en början, men efter två dagar blev han less och tvångsgosade med henne tills morrandet övergick i spinnande. Nu är de bästa vänner, och båda är kastrerade.

:eek: hur ofta får du tömma den????? :crazy:

Till trådskaparen:
Jag har åtta katter och fem lådor,fyra i badrummet och en på lilla muggen.
Den lilla är en utställningslåda avsedd för kattungarna men alla andra går där lite titt som tätt iaf.

Mina katter går ju ute lite ibland, men är de väl ute så går de in för att gå på lådan :cool: "Man vet ju aldrig var man kan sätta ner rumpan annars" :D

Jag har 3 katter och två lådor, varav den ena är en 'gigantisk' låda med huv och den andra normal stor med huv!

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 495
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka