Hur många liter...

E

eiwo

...är en säck lusern hackat strå från Krafft? Måste veta om det får plats i fodertunnan jag har nu eller om jag ska köpa en större :p

Sv: Hur många liter...

du ska ha den i säcken annars blir den så torr.

dessutom är det enormt många liter, den är ju pressad i säcken så häller du över i nåt annat så blir volymet mer än det var i säcken...

Jag måste ställa säcken i fodertunnan, vi får inte ha bara säckar i foderrummet för då kommer mössen :crazy: Men tror du att en säck får plats i en 60-literstunna?

jag tror inte möss äter lusernhack. :p isf borde dom äta upp erat hö/hösilage också. :angel:

Ja du, en liter lusernhack väger väl runt 100-200g. Så 1kg borde väl då bli ca 10-20liter eller nått sånt o en säck väger 25kg så det är väl bara o räkna. Tror knappt du får i det i en 60 liters tunna

Våra möss har muterat, de äter skor, spön och pälsglansflaskor :crazy: De äter till och med råttgift utan att dö :D Fast jag vet inte om de äter lusern, men jag kan ge mej på att de tuggar sönder påsen!

Oj, det var ganska mycket :o Kanske smartare att fylla på den lite eftersom i så fall? Annars behövs en redigt stor tunna :D

Vi har två, men den ena leker bara med mössen och blir uttråkad efter tre sekunder, den andra är rädd för dem :angel: Kanske borde ge dem en lektion i vad katter ska göra? :D

Det får inte plats. Jag rekomenderar att du tar säcken som ställer ner den i något som är tillräckligt stort... för det blir vääälllddiiggttt mycket lusern om man häller ut det!

min 40 liters tunna krävdes 3 påfyllningar innan säcken var slut. Nu har jag bytt till pellets lättare att hantera.

De var också tvång att ha all mat i tunnor pga mössen, även om de kanske inte äter lucern men ändå. Jag hade säcken med de övriga ovan en tunna.

Nej mössen äter inte lusern, men de gnager hål på säcken de gjorde de för mig :devil: Inte bara på ett ställe, nehej då utan lite här och där.

De går inte ned i en sån tunna vet jag av egen erfarenhet :o. Men finns det inte någon typ större balja med lock eller något sånt? Tänk utanför fodertunnor, man kan hitta mycket annat praktist utan att bara stirra sig blind på just häst/stall grejer.

Jag hittade i alla fall ett utrymme som är helt råttfritt, men så har jag inget tvång på att ha det i tunna heller.

jag kom på, en soptunna :) rymligt och rymmer massor med lucern :P

skaffa råttfällor om inte katten förstår sig på dödandet! Det behöver ju nödvändigtvis inte vara någon slagmodell katten kan fastna i utan det finns även modeller som är bygda som en låda.

Jag har en 240 liters grön regntunna som jag har köpt på Granngården. Där får en 25 kg's säck plats utan problem. Det är tom plats över.

Mvh

Tora

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
684
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 553
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 004
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V