Hur många liter är en säck betfor?

Blandrastik

Trådstartare
Eller egentligen, hur stor måste en tunna eller låda vara för att ta en hel säck betfor?
Försökte väga en liter på hövågen men den är inte tillräckligt känslig, de slår rätt krafigt på några gram.

Köpte nämligen en 70 literstunna som inte räckte.

Sv: Hur många liter är en säck betfor?

Jag brukar få "stansa" ihop betforen i tunnan igen. I säcken är den ju ganska hårt packad. Jag har en sånn plastsoptunna som man brukar ha till hundmat.

Eller egentligen, hur stor måste en tunna eller låda vara för att ta en hel säck betfor?
Försökte väga en liter på hövågen men den är inte tillräckligt känslig, de slår rätt krafigt på några gram.

Köpte nämligen en 70 literstunna som inte räckte.
Vår betfortunna rymmer 125 liter tror jag (kanske 150) En grön med svart lock och kanske ca metern hög. Köp en hushållsvåg för att väga upp betforn så får du rätt mängd vid varje fodring. En sån kostar ett par hundralappar på J*la.

Mängden bekymrar mig inte, det är mest moraliskt i foderstaten för att kunna få i hästen vatten vid tävlingssäsong.

Men var hittar jag en 125-liters tunna? Har varit på ÖB, Granngården och Jula.

Hundmatstunnan rymmer typ 60 liter, den är för liten.

Jag tror vår är köpt på granngården, men är inte säker. Leta på de större byggvaruhusen. Borde finnas någon i lagom storlek bland regntunnorna om inte annat.

Har varit på Granngården, hittade inget. Har varit på de byggvaruhus som finns häromkring. Det var då attans....
Letar vidare

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 133
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
835
Senast: Tuvstarr
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 389
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Pusseltråden
  • 🎄Jul 2024🎄