Hur många lager plast har ni på era hösilagebalar?

Sv: Hur många lager plast har ni på era hösilagebalar?

Åtta brukar vi ha,vi kör stora rundbalar.Tycker dessutom att den gröna plasten verkar hållbarare än den vita?,vet inte om det verkligen är så.....

8 lager på rundbalar.
Håller silaget fint i flera år.

vi har 10 lager. ju fler lager, desto bättre hållbarhet är min erfarenhet!

vi har 10 lager. ju fler lager, desto bättre hållbarhet är min erfarenhet!

Självklart blir det bättre hållbarhet på balen med fler lager. ;)

Medn plasten är DYR, och 8 lager räcker bra om man inte behöver flytta balarna flera gånger.

jo visst, men vi har haft förvånadsvärt få mögliga balar sedan vi började med 10 lager. Det var betydligt fler som fick kasseras när vi bara hade 8 lager. Så jag kan kort säga att vi sparar in dessa pengar på extra lager plast på att slippa kasta balar!

Ja, då förstår jag om ni vill ha på mer plast.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
878
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 905
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 741

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka