Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har två stora skogishanar och tre kattlådor.
En helt öppen, en med tak och en med tak+lucka att gå in igenom.
Jag gör ren dem en gång om dagen (har everclean och ett strö som hämmar illa lukt).
Oftast använder de endast den öppna, blir det kris får det bli någon av dem med tak... Den som är öppen kan vi bara ha på altanen (annars hade det varit sand överallt) och den är omåttligt populärast.
2 katter, en låda som rengörs morgon och kväll.
Det är en låda med tak men dörren bortplockad, öppen låda = Saharas öken i badrummet äger 2 sandskottare hemma
3 katter och två lådor, men det är bara en som används av lilla katten och kanske ev. på nätterna av de andra två, annars är det rabatterna och skogen som gäller för de två äldsta.
Jusst det, gör rent när det är smutsigt då ena katten totalvägrar att gå om det är minsta bajs i lådan.. så två ggr/dag kanske.
2 katter, 2 lådor, som töms helt 1-2 ggr/vecka. Har inte klumpbildande sand utan pellets. Mockar bajs gör man varje dag, sedan byter man till rent strö när det börjar tappa uppsugningsförmågan.
När jag hade 6 kattungar + mamma hemma så hade vi två stora lådor. Men jag gjorde rent dem minst 4 gånger per dag.
Min mamma har två katter och två lådor, och gör rent minst 2 gånger per dag då de katterna är rätt kräsna med att göra sina "bestyr".
Eftersom de flesta skriver villken typ av låda dom har så tänkte jag inte vara sämre. Har en öppen låda, stl 50x35..inte så stor med andra ord..Men skulle defenitivt inte få in någon större i mitt minibadrum. Köpte den för 10 år sedan på en loppis för 5:- och den har grå botten och en skitfånig ROSA sprättkant runtom ...Men den fyller sin funktion.
Har två kattissar och en låda med både tak och lucka.
Tömmer den en gång om dagen, och ca en gång per 1-1,5 vecka, tömmer jag den helt, spolar ur den och lägger i helt ny sand.
En storskottare och en låda, som rengjörs noga varje dag annars blir det bröl! Aldrig några olyckor dock, tant väntar tålmodigt (om än högljutt) brevid tills lådan är ren :smirk:
Har en ganska stor med tak, fast ingen dörr. Är lite orolig för om den ska få plats i badrummet i nya lägenheten, det är en etta med pyttehall så jag vet inte var den annars skulle stå
Var det svårt att vänja katterna vid den i början, eller började dom använda dörren direkt? Jag skulle gärna vilja ha en med dörr till tant grävare här men vet inte vad hon skulle säga...hon har ganska bestämda åsikter
Nej det tycker jag inte, den lite mindre lådan har ingen lucka just nu. På den större är luckan kvar.
Visade hur man skulle göra det första och höll upp luckan, men de fattade väldigt fort.
Två katter å en katt toa, den hel täckta typen. Lite mitt i byte av kattsand. Ever clean är bra men suck vilken sahara hemmet blir! Så ofta tycker jag inte om att damsuga. Dock är den bästa hittentills. Gör rent när det behövs tömmer ca 2 ggr om dagen ibland mer.
Den täckta toa vart ett måste då min ena katt lärde sig att smidigt hoppa på kanten till hörn toan. Utan att få något på sig fick han ut allt i badrummet. *SKIT KUL MATTE*.... Den andra skopa sand med tassen å vad som verka vara prick tävling då han slängde ut det i hallen, när han fick in ett bra kast nog....
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.