Hur MÅnga Hinder?

B

Bingoo

Ska ut på min första hopptävling. Lokal, endast 1 meter.
Men jag undrar... hur många hinder är det i grundomgången och hur många i omhoppningen. hur brukar banorna se ut? mycket "läskiga" saker?

tacksam för svar! =)

Sv: Hur MÅnga Hinder?

har tävlat lokalt me min häst i 90 till 110 klasser under ett år nu och jag tycker banorna är väldigt olika.
var på en tävling där det var 9 hinder i grunden men så brukar det vanligtvis inte vara. Tycker nog att det är vanligast med
1-8 i grunden och 9-12 i omh. eller
1-7 hinder i grunden och 8-12 i omh.

Det sistnämda tycker jag e vanligtas och ganska ofta förekommer det en kombination.
När det gäller "läskiga saker" så är det olika från klubb till klubb och vad man har för häst. Visa klubbar har ju mer "titthinder" än andra men om man har en häst som inte är tittig så spelar det kanske ingen roll. Banorna e relativt lätta, relaterade avstånd och inga konstiga svängar. Har bara vart på en lokaltävling där banorna var lite kluriga men för det mesta är det snällt byggt eftersom det gäller för både häst o ryttare att få lite ruttin.

Lycka till:bump:

Sv: Hur MÅnga Hinder?

okej jag får hoppas att vi tar oss igenom banan iaf!
taaaack så mkt!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 318
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar