hur många hästkrafter har en häst?

Sv: hur många hästkrafter har en häst?

Ja det är ju imponerande att du kan räkna om hästkrafter till kw och då klara du nog av att räkna om resultatet från Rila 1959 också, tilläggas kan att det faktiskt finns traktor-, lastbils- och personbilsförsäljningsfirmor som fortfarande använder sig av hk som jämförelsetal

Sv: hur många hästkrafter har en häst?

på fartyg användes uttrycken vevaxelhästkrafter och propeller hästkrafter. det senare har man räknat bort lite olika förlustbortfall fram till propellern. på en bogserbåt kan det vara intressant att veta hur mycket effekt du kan få på propellern.
då kan man genom tabeller räkna ut till exempel bollardpull i Nm.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 815
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 415
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 228
Senast: Rie
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 327
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka