Hur många hästar per hektar / lösdrift ?

Krans

Trådstartare
Finns det några lagar som reglerar detta ? Vad är tillåtet ? Lägg till att marken delvis är fylld av kärr, stora stenbumlingar osv i / på vilka hästarna inte kan/ vill gå i....Minimikrav på hur stort vindskyddet bör vara för 5-6 hästar ?

Det finns inga lagar som reglerar antalet hästar per ytenhet i hage. Det viktigaste är väl att de kan röra sig fritt i alla gångarter, när det gäller storlek på hagar. Och det kan ju vara svårt om de är alltför många...

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 333
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 119
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
750
Senast: Oknytt
·
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka