Hur många hästar per hektar / lösdrift ?

Krans

Trådstartare
Finns det några lagar som reglerar detta ? Vad är tillåtet ? Lägg till att marken delvis är fylld av kärr, stora stenbumlingar osv i / på vilka hästarna inte kan/ vill gå i....Minimikrav på hur stort vindskyddet bör vara för 5-6 hästar ?

Det finns inga lagar som reglerar antalet hästar per ytenhet i hage. Det viktigaste är väl att de kan röra sig fritt i alla gångarter, när det gäller storlek på hagar. Och det kan ju vara svårt om de är alltför många...

Liknande trådar

Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: Luff
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 935
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat