F
Fruentimber
Eldar i kammin med självtryckssystem. Imorse var det 15 grader inomhus när vi vaknade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag märkte också av den effekten. Utomhustemperaturen gick upp till 14 grader i natt och inomhus var det lite drygt 20 grader när jag steg upp. Det kändes varmt så jag tryckte av värmepumpen. Bra att kunna spara el här och där !Brukar ha runt 19 grader, värmer med luft/luftvärmepump.
Just nu är det väldigt varierande temperatur. Förra natten hade vi minusgrader och inatt är det 10 plus. Så nu i en övergångsperiod slår vi av och på pumpen efter behov. Är det 10 plus ute behövs ingen värme på för att hålla 19 grader.
Men inom en vecka lär vi ha pumpen på jämt om man ska tro väderleksrapporten.
Är värmen på?
Skriv gärna om ni har sån värme ni "bestämmer" över själva eller om den slås på av nån annan.
Jag har nog en ovanligt varm lägenhet för det är 9 ute och 23 inne. Värmen har inte slagits på än.
Har nog inte haft under 22 grader de senaste 8 åren.
För varmt just nu. Värmepumpen är på, men den är inte boven, utan min man som älskar att elda i braskaminenÄr värmen på?
Skriv gärna om ni har sån värme ni "bestämmer" över själva eller om den slås på av nån annan.
Jag har nog en ovanligt varm lägenhet för det är 9 ute och 23 inne. Värmen har inte slagits på än.
Har nog inte haft under 22 grader de senaste 8 åren.