Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
vi har ett mkt bra, STORT bete (har endast 3 hästar där hela sommarn nu, kunde lätt räckt åt en 8 hästar sommarn ut).
men jag slänger i lite mineraler/vitaminer (hippos) i hans havre efter ridturerna ändå. inte mkt men ändå...
jag ger en näve krafft miner blå till mitt varmblod som går i en hage tillsammans med 4 andra isisar. hagen är 1 mil i omkrets och hon går ute dygnet runt, och äter endast inte när jag rider henne, men efter ridpasset får hon korkross, betfor, mineraler, vitaminer och solrosolja!
Jag ger av Kraffts gröna (pelleterade) mineral, det för avelsston/unghästar/hästar på bete, dvs utan tillsatta vitaminer (finns i gräset o solen). Men inte fri tillgång! Då hade de gjort av med en säck på stört! Tydligen väldigt smaskigt...
jag har min ute dygnet runt, förutom när man tar in henne en stund om hon verkar trött.
jag ger inte några mineraler, men jag ger min krafft foder ur kraffts sortement och det innehåller en hel del mineraler.
En häst som går på ett bra bete behöver endast tillskott av mineralämnet Na, dvs salt. Alla de övriga mineralerna finns det mer än tillräckligt av i betet. Hästen är ju trots allt anpassad efter detta foder. Bland spårämnena är det endast selen som behöver tillskottsutfodras. Vitaminer är betet också rikt på.
*lånar knapp*
ni som ger fri tillgång på mineralpellets? är ni knäppa eller?
jag läser överallt jämt å ständigt hur farligt det är med mineralöverskott.
eller e det jag å alla böcker som har fel?
vill bara veta
Hästhantering Nu har jag inte läst tråden jättenoga, så ber om ursäkt om jag missat något. Tyckte mig se någonstans att hon verkar gå ensam. Kan hon...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.