Hur många gånger bajsar en häst per dag?

Sv: Hur många gånger bajsar en häst per dag?

Min skiter en 5-7 högar, och det bara i boxen. :crazy: Ute gör hon säkert ifrån sig med. Ändå får hon inte överdrivet mycket mat, 7 kilo hösilage och 1,5 liter havre till en 14årig halvblodstant på ca 550 kilo. Visserligen står hon på halm, men hon äter inte så värst mycket av den heller. Man kanske skulle hyra ut henne som naturlig gödselspridare? :p

7 kilo? är hon sjuk då eller?

för annars är inte 7 kilo knappt lagligt att ge! otroligt lite!
 
Sv: Hur många gånger bajsar en häst per dag?

ja han sondas och har dropp fortfarande prova utan droppet idag men hjälpte inte :( min får nog faktiskt i sig mest om man står och matar han annars skiter han i det.Plus får ont i magen om man betar han men det är väl för magen varit utan mat så länge. Börja äta lite igår blev jätte glad men idag sket han i det igen:( är ap jobbigt så ser det ut att bli bättre sen kommer bakslag igen hoppas din blir bra snart :(
 
Sv: Hur många gånger bajsar en häst per dag?

7 kilo? är hon sjuk då eller?

för annars är inte 7 kilo knappt lagligt att ge! otroligt lite!

Ett rikt märke säger 1kg hö/100kg kroppsvikt - som minimi alltså. Vilket skulle betyda att TS bör ge sin häst minst 5.5 kg...

Man kan inte säga att si och så är för lite om man inte har sett hästen! Och genom hela tråden har TS skrivit att hennes häst är/var sjuk!
 
Sv: Hur många gånger bajsar en häst per dag?

Ett rikt märke säger 1kg hö/100kg kroppsvikt - som minimi alltså. Vilket skulle betyda att TS bör ge sin häst minst 5.5 kg...

Man kan inte säga att si och så är för lite om man inte har sett hästen! Och genom hela tråden har TS skrivit att hennes häst är/var sjuk!

1 kg/kg ts ja!

och hösilage brukar väl ligga på 65% eller? eller 70? skit samma vi räknar på 70 då...

och då får hästen bara 4,9 kg... vilket ja är väldigt lite! man räknar alltid per kilo torrsubstans!

dessutom om du läser så var svaret inte till trådskaparen!

om man inte räknar på ts så brukar man oxå räkna på 1,5 kg/100 kg häst och då blir svaret att hästen ska ha 8,25 kg som minst! åter igen så får hästen för lite!

om man räknar på att hästen skulle få 9 kg hösilage med en torrsubstans på 70% så får den då bara 6,3! alltså fortfarande för lite om man ökar så mkt!!
 
Sv: Hur många gånger bajsar en häst per dag?

Jag såg inte att det var hösilage som TS pratade om, då är jag med. Tyckte väl det var konstigt att bli upprörd över 7 kg hö:D

Men faktum kvarstår att det står tidigare i tråden att hon ökade fodergivan successivt.
 
Sv: Hur många gånger bajsar en häst per dag?

men du... det var ju inte till trådskaparen jag skrev, trådskaparen skrev tydligt att hästen hade varit sjuk... och ja.. då kan det ju vara lite speciellt...

utan jag svarade till e... glömt bort namnet... men iaf---
 
Sv: Hur många gånger bajsar en häst per dag?

haha, shit vad jag läser dåligt, var helt säker på att det var så TS hette - så går det när man ska vara besserwisser:o:p
 
Sv: Hur många gånger bajsar en häst per dag?

haha, det är lätt hänt!

sen är ju iofs min personliga åsikt att även om det hade varit hö så hade jag reagerat ändå... mina får iofs bara 10 kg, men de har fri tillgång och äter hur mkt de vill, ganska mkt små gräs i hagen just nu... annars hade de nog ätit mer...
 
Sv: Hur många gånger bajsar en häst per dag?

Jiiiipiiii. Kellox hade druckit hela 5 liter ur hinken när jag kom dit imorse kl 5,45! Legat sömnlös på nätterna pga av hans sjukdom. Kanske kan få sova en hel natt nu igen.
Lyckan är obeskrivlig! Håll tummarna att det fortsätter så här!:banana:
Han hade dessutom tillgång till sin vattenkopp i natt då jag tror han gillar den bättre.
 
Sv: Hur många gånger bajsar en häst per dag?

Min skiter ca 3 - 5 ggr/dag
 
Sv: Hur många gånger bajsar en häst per dag?

ja vad bra :D hoppas det smittar av sig på min med:b
 
Sv: Hur många gånger bajsar en häst per dag?

Då ska du se att det har vänt nu och att maten trillar igång också! :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
458
Senast: Sesca
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 037
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 494
Senast: iNTOHiMO
·
Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
3 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp