Hur lyckades hon?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaHeikne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 800
C

CeciliaHeikne

Igår när det var insläpp hittade "insläpparna" Bonnies täcke vid ingången till hagen. ca 4-5 meter in. Helt sönderslitet i bitar. Hela täcket bestog av trasor och kanske 15-20 småbitar låg huller om buller.

Tcäket är bara ca 6 mån. gammalt och hur fan är det möjligt att ta sönder ett täcke så ? hästen var itne ett dugg skadad och hade inte minsta lilla skråma på kroppen.

någon som förstår hur nått sånt kan hända? :eek:

sen behöver jag hjälp/tipps på vad jag kan köpa för något nu, hon måste ju ha ett nytt akut för jag upplever att mina regntäcken är aningen försmå till henne och itne andas så mycket som årstiden och värmen kräver.

Täcket behöver inte vara regntätt utan bara skydda mot lite blåst och värma lite. Eftersom det är varmt ute men kallt i stallet på nätterna.

ylle täcke fungerar bra, men jag är rädd att det kanske går sönder som det förra, eftersom det itne är så slitstarkt, eller har jag fel? :crazy:

Sv: Hur lyckades hon?

Låter som att hon måste ha fastnat eller nånting, det är väl främst då de använder sin kraft för att kunna förstöra saker sådär. Och hästar har ju en underlig förmåga att klara sig helt utan minsta skråma...

Hon kanske tyckte det var för varmt med täcke :D Mitt nya regntäcke verkar helt ok, det är ett Threadstone (sverigetäcke) och är inte för varmt men verkar tåligt. Och prisvärt. tror det kostar 5-600:-

Min häst biter sönder täcken när han är stressad eller helt enkelt tycker att det är för varmt. De kan ha sönder det mesta.. Däremot går billiga täcken sönder lättare. :)

ingen fara, hästarna behöver inte täcke nu.

__Stilett__ skrev:
ingen fara, hästarna behöver inte täcke nu.

men det beror ju helt på pälsen, så det är ju olika från häst till häst!

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 812
Senast: Emine
·
Övr. Hund Rutten måndagmorgon idag.... Nu vill jag skriva av mig lite och gärna få respons om jag har rätt att vara grinig eller om jag bör bita... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23
  • Stora shoppingtråden III
Tillbaka