Hur ligger ni till i träningen?

Sv: Hur ligger ni till i träningen?

Vad roligt med pulsklocka! Funderar oxå på att investera i en, även om man kan rida/köra mkt på känn.
Ja det är ju bara en månad kvar tills första tävlingen, ska bli skitkul!
Framförallt när man har lagt ner så mkt tid och ork hela dystra vintern! :D:D
Vilken tävling blir den första för din del?
/primadonnan

Shejk ska starta första gången 29 april i Åstorp. Det får bli Lokal Lätt då han haft lite problem med sin ork tidigare och jag vill inte ha för lång sträcka i maraton så jag knäcker honom redan i första starten. Det ska vara lätt och roligt :banana: Min plan är dessutom att starta honom högst en gång i månaden för att hålla modet uppe. Nästa tävling blir Regional Lätt i Flyinge 2 juni och då ska vi ha fått upp konditionen ett snäpp till.

Caritsa är ny inom tävlingssammanhang och har gått träningstävlingar i precision i Åstorp över vintern med den äran. Hon ska i första hand vara med i Serien i sommar och kanske starta Lok Lätt till hösten.

Pulsklockan är fantastiskt rolig och ett himla bra hjälpmedel. Shejk behöver komma upp i puls då han är av den bekväma sorten. Han tycker att det börjar ta emot vid 170 slag/min, medan Caritsa springer tills hon stupar. Så henne får man ha koll på så att hon inte kommer för högt i puls. Hon drar glatt på i galopp i uppförsbackar med groom och tycker att det börjar bli jobbigt först vid över 200 slag/min :eek: Hon är ju inne i sin grundträningsperiod så detta är på tok för hög puls för att vara lämpligt.

Min halvblodshäst, 4 år, är också rolig att pulsa för han har extremt låg puls. 39 slag/min hade han innan vi red ut igår. Han får dock hålla sig till att vara ridhäst då han har en hel del egna synpunkter på hur träning ska bedrivas, typ att resa sig då det inte passar honom :angel:

När blir din första tävling. Hur ser din tävlingsplanering ut?

låter som en bra taktik! hoppas det går enligt planerna!

Ja, det hade ju vatt sjukt intressant och se hur mycket skenet bedrar, jag menar man tror man har koll ibland och man tror hästen kanske är tröttare än vad den är.
Blev riktigt sugen på att köpa en nu när jag läste om dina hästar!

Jag har faktiskt redan tävlat en tävling i år, körde kür på Flyinge, skitkul=) hehe...
Sedan blir det farsan som tar över, jag tränar ju bara hästarna så att han kan vinna! haha..nej men.. Tror nog Åstorp blir årets första för våran del oxå, isf med den nye hästen i samanhanget, Spender
Min stjärna:D

Sedan får vi väl se, men det blir iaf Spender och Passus som kommer att få chansen i sommar.
Primadonna får allt vila en säsong och gå lite hoppning och riddressyr istället.

Jaha du Gatsby, då får du vara snäll mot mig för jag är funktionär på den tävlingen :D

Ja, bara se upp när du ser en tjock, brunskäckad shettis komma farande :rofl: Eller... det kanske behövs hejarop för att han ska komma igång :angel:

Är det ett shettisekipage så kommer jag bara att heja :D Shettisekipage är mina favoriter ;)

Jag red Anton idag o nu mår han mycket bättre! Skönt! Behandlingen har hjälpt. Så nu får jag fortsätta med uppladdningen inför debuten. Jag anmälde mig igår...

Bra fråga.. Vi körde lite precisionskörning igår för Rolf.. Först tror jag att min hjärna va felprogrammerad eler nåt.. Mosa koner hela tiden men sen va de nån som koppla om signalerna och vips så nudda vi ingenting...

En pigg och glad Pelle som till och med gick över i GALOPP när jag smackade på honom och jag tyckte den inte ens va minsta lilla äckligt:angel: Långt än så länge till våran premiär.. den sker nån gång 13-15 juli beroende på vad vi ska starta

Anna-Carin

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka