hur ligger det till, e det sant..???

zazza girl

Trådstartare
de är så här att i stallet där jag ha min häst e kompisens häst svullen i ena bakbenet.. så vi ha lindat han nu med linement i tre dagar . (lindorna ha åkt av på morgonen når han ska ut i hagen .)

men till frågan : en annan tjej i stallet säger att det e typ farligt att linda hästen med linement för att då blistra man hästen ....
ha aldrig hört det innan och ha sj jobbat inom trav i många år och då ha man bränt hästarna när man ha blistrat dom ...

så e det att blistra när man ha hästen lindad med linement ..????:confused::confused::confused:

Sv: hur ligger det till, e det sant..???

beror på vad de är för linement.
men jo annars är de stor risk för blistring.

oki. för jag ha aldrig hört innan att det skulle vara farligt ...

men när jag jobbade på travet så brände dom hästarna när dom blistrade dom .. de blev typ öppna sår som fick blöda och sen läka ..
e det blirtring med eller ha jag fått helt fel information om de????

oki. för jag ha aldrig hört innan att det skulle vara farligt ...

men när jag jobbade på travet så brände dom hästarna när dom blistrade dom .. de blev typ öppna sår som fick blöda och sen läka ..
e det blirtring med eller ha jag fått helt fel information om de????

Det kan förekomma ja, men inget man är ute efter ska hända. Vissa hästar är känsligare än andra. Så visst även liniment kan blistra om hästen är otroligt känslig! Men det ska nog inte vara nån fara för sönderbrända ben av Blue Lotion. Radital och Speedway kan vara med blistrande isf. men inte heller det någon större fara. Jag använder dessa liniment dagligen med bandage på.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 770
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 785
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 233
Senast: Hedwig
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 475
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka