Hur läser ni en tidning?

abc

Trådstartare
Jag börjar alltid bakifrån o går framåt. Vet inte varför. Kan verkligen inte börja bläddra framifrån. Har det med att göra om man är vänsterhänt?

Jag läser ibland framifrån och ibland bakifrån. Är högerhänt så jag tror inte att det beror på om man är vänster- eller högerhänt :)

Dagstidningar läser jag gärna bakifrån och framåt. Magasin och böcker åt rätt håll, blir lite obra att läsa en bok åt fel håll

DN läser jag bakifrån och framåt. Min pappa har alltid gjort det och jag har tagit över flera av hans vanor.

Jag läste bakifrån när jag hade GP men nu när jag har DN läser jag framifrån. Helt ologiskt.
Jag får dock krupp på min sambo som inte delar upp de olika delarna, när han kommer till mittuppslaget läser han liksom halva sidan och sedan fortsätter han med kulturdelen som ligger där, för att sen komma ut igen till andra halvan av mittuppslaget. DET är orimligt.

Oj, här är man udda som läser allt framifrån :D Är det någon som har hört någon anledning till att läsa dagstidningar baklänges? :)

Oj, här är man udda som läser allt framifrån :D Är det någon som har hört någon anledning till att läsa dagstidningar baklänges? :)
Jag läser från början till slut. Men bilagorna efter.
Kan det vara så att många började läsa tidningar genom att läsa serierna, horoskopen och tvsidan vilka alla är längst bak? Sen avancerade man till sporten osv?

Liknande trådar

Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
7
· Visningar
326
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: animalasia
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
125
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?