Hur läser ni en tidning?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare abc
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 274

abc

Trådstartare
Jag börjar alltid bakifrån o går framåt. Vet inte varför. Kan verkligen inte börja bläddra framifrån. Har det med att göra om man är vänsterhänt?

Jag läser ibland framifrån och ibland bakifrån. Är högerhänt så jag tror inte att det beror på om man är vänster- eller högerhänt :)

Dagstidningar läser jag gärna bakifrån och framåt. Magasin och böcker åt rätt håll, blir lite obra att läsa en bok åt fel håll

DN läser jag bakifrån och framåt. Min pappa har alltid gjort det och jag har tagit över flera av hans vanor.

Jag läste bakifrån när jag hade GP men nu när jag har DN läser jag framifrån. Helt ologiskt.
Jag får dock krupp på min sambo som inte delar upp de olika delarna, när han kommer till mittuppslaget läser han liksom halva sidan och sedan fortsätter han med kulturdelen som ligger där, för att sen komma ut igen till andra halvan av mittuppslaget. DET är orimligt.

Oj, här är man udda som läser allt framifrån :D Är det någon som har hört någon anledning till att läsa dagstidningar baklänges? :)

Oj, här är man udda som läser allt framifrån :D Är det någon som har hört någon anledning till att läsa dagstidningar baklänges? :)
Jag läser från början till slut. Men bilagorna efter.
Kan det vara så att många började läsa tidningar genom att läsa serierna, horoskopen och tvsidan vilka alla är längst bak? Sen avancerade man till sporten osv?

Liknande trådar

Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
470
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Velig
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 327
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
796
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka