S
Stenbäcken
En av mina hästar vägrar att dricka ur vattenkoppen. Iom detta så har hon fått en hink med vatten i boxen istället. Men nu börjar jag tröttna på det och har provat att ej ställa in vattenhinken och hoppats att hon ska vara så törstig att hon dricker ur vattenkoppen men inte då
Vad ska jag göra? Det börjar bli slitigt med hinken fram och tillbaka.
Till råga på allt så verkar hon ha "lärt" sin boxgranne att vattenkoppen är farlig ... han har nämligen SLUTAT att dricka ur vattenkoppen (trots att han gjort det JÄMT!)
Vi har kollat rören och testat vattenkopparna och allt är som det ska vara, och är som vanligt så det har inte blivit ngt nytt som hästarna kan reagera på.
Så .... HUR ska jag göra för att få stoet att börja dricka ur vattenkoppen? (och den andra också för den delen )
Vad ska jag göra? Det börjar bli slitigt med hinken fram och tillbaka.
Till råga på allt så verkar hon ha "lärt" sin boxgranne att vattenkoppen är farlig ... han har nämligen SLUTAT att dricka ur vattenkoppen (trots att han gjort det JÄMT!)
Vi har kollat rören och testat vattenkopparna och allt är som det ska vara, och är som vanligt så det har inte blivit ngt nytt som hästarna kan reagera på.
Så .... HUR ska jag göra för att få stoet att börja dricka ur vattenkoppen? (och den andra också för den delen )
Senast ändrad av en moderator: