hur lär man hästen trick?

C

Callitsson

nu har jag blivit jätteintreserad av att lära min häst trick! Han kan absolut ingenting, så har ni tips på enkla trick man kan börja med, och hur lär man hästen i så fall?
Jag vill gärna lära honom att buga, hur gör man? Andra roliga trick och idéer får ni gärna skriva om! Gärna något som har med matrial att göra, så som hinder, pallar mm.. Kom med förslag! :D :D :bump:
 
Sv: hur lär man hästen trick?

Är själv inte förtjust i att lära en häst trix.
Har sett fölungar där ägaren lärt dem att lägga upp framhovarna
på axlarna - vansinne tycker jag!

När den lilla fölungen vuxit upp och väger 350 kg är det inte
lika roligt längre, då får hästen helt plötsligt stryk & skäll - för något den dumme ägaren tidigare berömt och uppmuntrat.

Fast själv lärde jag min tidigare häst att "flina". Sa jag flina så
drog han upp överläppen. Men det var inget som varken jag el min häst tog skada av. Sådana trix tycker jag är okej.

Avancerade konster tycker jag att cirkusfolk kan hålla på med, som har erfarenhet och vet vad de gör. /Linda
 
Sv: hur lär man hästen trick?

Är själv inte förtjust i att lära en häst trix.
Har sett fölungar där ägaren lärt dem att lägga upp framhovarna
på axlarna - vansinne tycker jag!

När den lilla fölungen vuxit upp och väger 350 kg är det inte
lika roligt längre, då får hästen helt plötsligt stryk & skäll - för något den dumme ägaren tidigare berömt och uppmuntrat.

Fast själv lärde jag min tidigare häst att "flina". Sa jag flina så
drog han upp överläppen. Men det var inget som varken jag el min häst tog skada av. Sådana trix tycker jag är okej.

Avancerade konster tycker jag att cirkusfolk kan hålla på med, som har erfarenhet och vet vad de gör. /Linda

Jo men jag har ingen fölunge och hade absolut inte tänkt lära honom att lägga upp framhovarna på mina axlar. Jag bad heller inte om dina åsikter utan tips. Jag stör mig så mycket på att alltid här på Buke ska någon kommentera något. Vänd dig åt någon annan tråd med dina åsikter TACK! :cool:
 
Sv: hur lär man hästen trick?

När jag lärde pållen puss så fick han en morot varje gång han typ nudda mitt huvud men akta dig så att pållen inte börjar nocka dig :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 595
Senast: Freazer
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 578
Senast: mily
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 016
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp