Hur långtid??

P

pussi

Hej! Jag tog hit en ID-kontrollant som gjorde en Signalement beskrivning av min häst m.m. som skulle skickas in för att få ett hästpass.
Det här gjorde hon den 25/2-05 och vi skickade in det ca 1 vecka efteråt.. men passet har inte kommit än :confused: hur lång tid tar det???? :eek:

Sv: Hur långtid??

Vad är det för ras?

Då jag beställde pass till mitt vbl fårn STC så kom det på ett par dgr.
Men när jag beställde till korsningen från ASVH så tog det strax över 3 månader.

Vet dom rasföreningar som har över ½ års väntetid. Så det kommer säkert snart. :)

pussi skrev:
Hej! Jag tog hit en ID-kontrollant som gjorde en Signalement beskrivning av min häst m.m. som skulle skickas in för att få ett hästpass.
Det här gjorde hon den 25/2-05 och vi skickade in det ca 1 vecka efteråt.. men passet har inte kommit än :confused: hur lång tid tar det???? :eek:

Syrran tog det också lång tid för och när hon nu ringde och frågade sitt avelsförbund fick hon svaret 10 veckor. (ASVH)

CosmicQueen skrev:
Vad är det för ras?

Men när jag beställde till korsningen från ASVH så tog det strax över 3 månader.

Vet dom rasföreningar som har över ½ års väntetid. Så det kommer säkert snart. :)
Det är en connemara..okej tack för era svar då är det väl bara och vänta då... :smirk: trodde dom hade glömt bort mig...

Jag tycker att du kan gått ringa dit och höra hur långt dom har kommit med just ditt ärende ;)

Nu finns det ju ett sätt att få det snabbt, en extra avgift på 500 så får man det på tre dagar. Smidigt om man har brottom och skall kvala till ex. breeders eller Falsterbo

CosmicQueen skrev:
Vad är det för ras?

Asså när jag fixade pass till mitt vbl så fick ja bara pappret som hon hade "målat av han" på och sen sa hon typ så här har du passet nu är vi klara. Jag har inte skickat in någonting :confused:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
800
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
837
Senast: Lillkin
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 330
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 397
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar