Hur långt rider ni?

Karin87

Trådstartare
Hejsan!
Lite nyfiken på hur långt ni rider när ni rider ut och hur lång tid det brukar ta? :d
/Karin
 
Sv: Hur långt rider ni?

Oj det varierar väldigt mycket, ibland är jag bara ute och lullar och då kan det bli flera timmar. men ska jag jobba eller träna kondition brukar jag rida ca 1- 1/2 timme med uppvärmning och avskrittning:banana:
 
Sv: Hur långt rider ni?

Stallet var ute på långritt igår.
Det blev ca 2.5 mil och tog 4 timmar=)
jättemysigt!:banana:

i vanliga fall blir det mellan 1.5 och 2 timmar när vi rider ut.
 
Sv: Hur långt rider ni?

Ca 1 till 2 timmar, beroende på väder och vägval..Hur långt det brukar bli har jag ingen aning om!

Idag var ridturen ca 2 h, ljuvligt väder, snö och sol. Tyvärr har inte ägaren broddat så det blev lite halkigt men det var bättre idag än igår!
 
Sv: Hur långt rider ni?

Ja du, det är väldigt olika. Som någon sa så beror det väldigt mkt på vädret, men 1-2 timmar brukar det ta skulle jag tro:)
 
Sv: Hur långt rider ni?

Jag brukar vara ute i 1-2 timmar beroende på vilken väg jag väljer och vad det är för väder och så.
 
Sv: Hur långt rider ni?

Det är olika. Stoet ska precis ridas igång efter ryggproblem så hon kommer endast skritt jobbas i 15-20 min nu i början och sen utökas allt eftersom.

Annars blir et turer på 1½ timme ungefär beroende på vad vi gör
 
Sv: Hur långt rider ni?

typ 1-2 timmar beror på vikket humör man e på och vädret men minst en timma varje dag :p
 
Sv: Hur långt rider ni?

Ibland rider jag 1,7:an ( alltså 17 km) pga att det blir mörkt så fort, efter det padocken.
Helgerna när det är ljust så kan det bli turer, rid eller tömkörning på ca 45 min - 1 timme.
 
Sv: Hur långt rider ni?

Beror ju som sagt på väder och humör på mig och hästen, men minst 1 h brukar det bli, längre på helgerna. Men några mil kommer man väl, ca. 1 mil på 1-2 h. brykar vi räkna på.
 
Sv: Hur långt rider ni?

Ingen aning räknat i kilometer... men när vi rider vår favoritsväng tar det väl ca 50 minuter. I våras tog det drygt en timme så vi har fått bättre kondis nu!

Någonstans mellan 40 minuter och 1 timme brukar jag rida annars också.
 
Sv: Hur långt rider ni?

När jag tränar i paddock så rider jag ca 20-30 min, men då tar skritten dit och hem ca 15 min åt vart håll. När jag rider ut blir det minst 2 timmar. Men jag sitter inte på hästen hela tiden. Jag brukar promenera den sista km hem. Även under turen kan jag gå bredvid en stund, speciellt efter en galopp eller en brant backe.
 
Sv: Hur långt rider ni?

1-2 timmar. Ibland längre fast då är det oftast för att det gått trögt. Skrittar mest med kortare bitar trav och galopp
 
Sv: Hur långt rider ni?

På helgerna hinner jag rida längre, och då blir det oftast i skogen. Då rider jag ca 2 timmar. Men hur långt? Ingen aning.
 
Sv: Hur långt rider ni?

hejsan ! oftast rider jag mellan 1 och 1,5 timmar.
 
Sv: Hur långt rider ni?

Allt mellan 45 minuter till 2,5 timmar. Oftast 1 timme cirka.
 
Sv: Hur långt rider ni?

Det brukar bli runt 1-3 timmar. och mellan ca. 2km och ca. 2mil tror jag.
När jag rider i padocken blir det 1 timme inl. fram ridning och avskrittning, när jag rider på järdet blir det ca. 30-40min + skritt dit och hem ca. 10-15 min.
 
Sv: Hur långt rider ni?

Allt från 45 min till 1½ h oftast enbart 45 min då jag hellre jobbar kortare pass
 
Sv: Hur långt rider ni?

Det är ena olika, dom korta turerna brukar ta 2 timmar och jag har inte koll på hur långt det är men under den tiden hinner vi trava och galoppera massa. det är verkligen ingen kort vända men vi kallar den det för det är den kortaste sträckan man kan rida om man inte vänder på vägen då. Vi har underbara ridvägar där och dom långa turerna kan ta bortåt 4 timmar. Det blir ganska långt, för i distansen gick hon 5mil på 3 timmar! och då var hon inte ens trött!
 
Sv: Hur långt rider ni?

Hejsan!
Lite nyfiken på hur långt ni rider när ni rider ut och hur lång tid det brukar ta? :d
/Karin

Hej!

Ja, det där har jag själv klurat på när jag rider. Alltså hur långt jag igentligen rider på en viss tid. Så nu har jag och min kompis mätt upp olika ridvägar runt stallet och börjat kolla hur lång tid de olika vägarna faktiskt tar.

Den kortaste rundan (utan att vända och rida samma väg tillbaka) är 9,5km lång och brukar ta ca: 60 minuter att rida runt. En annan runda som är 14,5 km lång brukar ta närmre två timmar. Lite gran beroende på hur underlaget är och hur mycket man galopperar förståss. I nuläget ligger 1km skritt på mellan 10-12minuter. Målet till våren är att skritta 1km på 7-9 minuter. Vi får se om jag (alltså hästen) fixar det ;)

Mvh Myy
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: Lavinia
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: Tora
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Nevermind
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp