23km och 20-25 min i bilen. När jag jobbar dag så är mina tider 6-15, mitt val då det lätt blivit dubbla restiden om tiden varit 7-16.
Bor och jobbar i storgöteborg.
Bor och jobbar i storgöteborg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att köra själv är väl inget alternativ för mig då jag pendlar till och jobbar mitt i centrala Stockholm. Att köra är ca 11,5 mil.Oj, det är långt. Fördelen med tåg är väl ändå mindre stress än att köra själv. Men mycket långt.
Kan lägga till att jag jobbar hemifrån 2 dagar i veckan, vilket jag älskar! Så skönt att kunna sova ca 45-60 min längre.Jag avskyr pendling och är tacksam att det bara tar 5 min med buss (ca 10 min dörr till dör) till kontoret eller 5 min med cykel (ca 7 min dörr till dörr). Bor i Vasastan i Stockholm och kontoret ligger på Kungsholmen. Mitt tidigare jobb låg på Norrmalm så hade samma "pendling" även då.
Min aversion till pendling är en anledning jag i dagsläget har svårt att se hur jag skulle kunna bo utanför stan... Så det är tur att jag verkligen älskar att bo inne i stan. Mina första två år efter universitet bodde jag utanför Stockholm och då tog det ca 45 min dörr till dörr (5 min promenad till kollektivtrafiken + kollektivtrafik 35 min + 4 min promenad till kontoret). Det var väl ok men det är så mycket skönare sen jag flyttade in till stan för ca 8 år sen. Men skulle jag vilja bo i hus så skulle jag vara ok med en liknande pendling.
Jag glömde säga att 14 minuter av det där är en färja!Runt 45-50 minuter med bil en väg. Jag bor i storstad och tycker knappt att tid under 1 timme kan räknas som pendling utan som normal resväg
Senaste 20 åren 3,5 mil enkel väg. Ca 40 minuter med bil. Ingen kollektivtrafik.Många här bor antagligen lantligt och har långa pendlingsresor. Var går din gräns? När måste man vara beredd att flytta för jobb?
Jag har elva kilometer till jobbet, tar ca 17 minuter dörr till dörr som allra mest. 14-15 min en bra dag. väldigt kringelikrokig landsväg. (Tyvärr inte riktigt cyklingsbart då landsvägen känns livsfarlig att cykla på, annars hade jag lätt gjort det).Många här bor antagligen lantligt och har långa pendlingsresor. Var går din gräns? När måste man vara beredd att flytta för jobb?