Milosari
Trådstartare
vi har haft en händelserik helg... tidigare idag trodde jag att min hund skulle dö mitt framför ögonen på mig. vi badade (ehh... DE badade) vid en sjö som vi ofta besöker och vi kastade lite pinnar till loke (labben) men han verkade ha svårt att se dem för det gick lite vågor. då hittade pappa ett halvt litet träd som han kastade i och det såg himla roligt ut när han manövrerade den stora pinnen. men plötsligt kom han lite långt ut... och klarade inte att vända. och istället för att släppa pinnen och simma tillbaka så fortsatte han och simmade vidare! jag skrek, pappa skrek och sambon skrek. tillslut hoppade min sambo i (hjälte ) men han hade inte en chans att hinna ifatt. tillslut hittade jag en liten eka som jag fick loss och loke saktade in och simmade en "volt" som gav sambon en möjlighet att hinna ifatt. då hade loke simmat tvärs över hela sjön (flera hundra meter, svårt med avstånd över vatten) i motvind och med en halv gran! plus att vi gått en promenad på 45 min plus att han simmat och hämtat pinnar innan! och hundkräket var fortfarande fit for fight!
vi märkte sedan att motvinden gjorde det omöjligt att höra något alls, så förmodligen har han inte hört oss. men vad rör sig i hans hjärna när han vägrar släppa pinnen utan är fast besluten att ta den i land. och hur ORKADE han? hur långt kan egentligen en hund simma?
vi märkte sedan att motvinden gjorde det omöjligt att höra något alls, så förmodligen har han inte hört oss. men vad rör sig i hans hjärna när han vägrar släppa pinnen utan är fast besluten att ta den i land. och hur ORKADE han? hur långt kan egentligen en hund simma?