Hur långt har ni kommit med era 7 åringar?

H

Hoppryttarinan

Hej jag undrar hur långt ni har kommit med era 7 åringar.:)

Sv: Hur långt har ni kommit med era 7 åringar?

Menar du hästar som är födda 1999 eller 2000?

Jag menar hästar som är födda år 1999.:)

min 99:a går 125 hoppning o debutant fälttävlan..
I dressyren håller vi på med skolorna, hyffsat stadig i förvänd o i byten o dyl. Hon blev inriden som 4åring o hoppade första gången som 5åring, så hon ligger lite efter..

Just nu skrotar min 7åring mest, men innan i år med förra ryttaren gick hon 1.20 hopp och CNC* Fälttvlan. Dressyr är jag inte riktigt säker på hur långt hon kommit, men dressyren i Ft klarar hon iaf!

Vår 99:a går 130 ganska stadigt. Hon har haft föl och gick fyraårschampionatet och BT som fölsto och gick final i båda fallen. Hade hoppats kunna rida BT även i år, men det gick inte, ffa pga en ögonskada.

I markarbetet är det lite varierande, vliket ju naturligtvis även påverkar hoppningen. Men vi jobbar på mot ökad styrka och samling.

7-åringen e. Come Back II debuterade 140 i år, och har hunnit gå flera stycken klasser, och även en 145 klass med ett bra resultat. Han var under början av året ganska ojämn, men har skärpt till sig något enormt under senare delen av året.

7-åringen e. Cassini II har fått hoppa ganska många 140 klasser under året, för att hoppa in sig på höjden. Han har utvecklats otroligt bra under året, även om jag hade trott på en snabbare utveckling för honom. Men han får ta den tid han behöver.

Sålde precis en 7-årig D-ponny. Placeringar i LA (110cm) hoppning, div I dressyr i våras och elitallsvenskan nu på hösten:)

när min var sju red jag upp till 130 och var placerad, han gick även msv fälttävlan och LA dressyr m plac.

har inte hunnit med så mkt med min 7 åring, köpte henne i maj,
sen bara hunnit tävlat 5 110 och 1 120,
sen vart hon skadad och opererad och är nu på bättrigsvägen

Min 7åring har vi i dressyren börjat med öppnor och slutor, skänkelvikningar. Syrran hopptränar med honom upp till 1.10-1.20 bara tävlad clear round upp till 70 och paj and jump 1.10. Jag ska ev börja tävla honom i hoppning till sommaren :D Han älska att hoppa i skogen :)

min är utbildad LA dressyr men nu har jag bara hoppningen kvar att göra med honom har bara ridit över några bommar m.m ska sätta igång honom nu efter konvalecent! han e lite tätt mellan tornutskotten så han kan bara ha lätta ryttare någon som har erfarenhet utav det å vet nån bra träning?:bump:

Min 7 åring har jag bara haft ett år..han har varit rädd för att hoppa innan..vet ej varför men något hade hänt..Men han gick 1.10 i slutet av detta året..Man får ju vara nöjd och han är ju faktiskt bara 152 med så;)

Hej jag undrar hur långt ni har kommit med era 7 åringar.:)
min c-ponny hoppar 1.10 hon är väldigt väluppfostrad o en gång på en clear round tappade jag helt balansen över första hindret och tappade båda stigbyglarna!:o jag tänkte att nu är det kört! men min lilla prinsessa fortsätter i fin arbetsgalopp och styr upp mot nästa hinder så jag klamrade mig fast imanen och hon hoppade sedan fick jag ordning på gejerna och det gick hur bra som helst så med en rosett på halsen och munnen full av moror åkte vi sedan glada hemmåt! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter 18 hästar under svensk flagg kom till start vid världsmästerskapet i hoppning för 5- 6- och 7-åringar. Bjurfors Chacco klarade sig bäst...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter UVM-stoet Emmylou ser ut att vara mer än redo att försvara sin Breederstitel från förra året. På fredagen vann hon 7-åringarnas kval på...
Svar
0
· Visningar
97
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Inte ens ett tjog till start från början och färre än ett dussin till final är facit när 7-åringarna kvalat klart inför söndagens final...
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var nära, men räckte inte hela vägen för att direktkvala till finalen för några av de 7-åringar som representerar SWB på det...
Svar
0
· Visningar
131
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka