Vi har inte heller så mycket, men slänger gröna påsen på samma ställe och den börjar ju lukta om man sparar på den för länge..Är det bara jag som knappt har några sopor? Efter återvinning och kompost så blir det knappt något kvar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har inte heller så mycket, men slänger gröna påsen på samma ställe och den börjar ju lukta om man sparar på den för länge..Är det bara jag som knappt har några sopor? Efter återvinning och kompost så blir det knappt något kvar.
De hade en gemensam tunna 200 meter bort ett tag men det var sämre. Det luktade illa för de som bodde nära tunnan. Besväret att gå med varje påse var större än rulla tunnan.Ja det låter ju mkt enklare att ha tunnorna ståendes på tömningsplatsen hela tiden än att rulla dem fram och tillbaka.. Jag bor i lägenhet så har ingen soptunna, men får gå ca 100 meter till närmaste plats att slänga sopor. Man tar det på vägen bara
Man kan vara många på en tunna.Är det bara jag som knappt har några sopor? Efter återvinning och kompost så blir det knappt något kvar.
Vid vårt hus så har vi återvinningsstationen 200-300 meter bort, och vi går ju dit med papper och plast betydligt oftare än vi går ut med soppåsen till vår egen soptunna.Är det bara jag som knappt har några sopor? Efter återvinning och kompost så blir det knappt något kvar.
Men hur illa luktar den när man komposterar allt organiskt? Eller har ni ingen sopsortering?De hade en gemensam tunna 200 meter bort ett tag men det var sämre. Det luktade illa för de som bodde nära tunnan. Besväret att gå med varje påse var större än rulla tunnan.
Alla hoppas väl att kommunen tar reson och börjar tömma tunnorna vid tomtgränsen igen.
Nej, så är det för mig också.Är det bara jag som knappt har några sopor? Efter återvinning och kompost så blir det knappt något kvar.
Där jag bor (lägenhet) så finns ingen möjlighet till kompostering. Hade det varit möjligt, då hade det inte blivit mycket sopor alls. Nu återvinns plast, kartong/pappersförpackningar, tidningar, metall, glas och elektronikskrot i ett miljöhus vid gården.Är det bara jag som knappt har några sopor? Efter återvinning och kompost så blir det knappt något kvar.
Jag har all återvinning i tunnan också, utom enstaka större grejer som jag får åka iväg med. Men papper, kartong, metall, glas etc sorterar jag i mina egna tunnor.Är det bara jag som knappt har några sopor? Efter återvinning och kompost så blir det knappt något kvar.
Är det bara jag som knappt har några sopor? Efter återvinning och kompost så blir det knappt något kvar.
Detta har ingenting med kommunen att göra egentligen. Det är ett arbetsmiljökrav som bottnar i ett trafiksäkerhetsproblem. Att yrkesförare (inte bara av sopbilar) inte ska behöva backa där det kan förekomma personer som går eller cyklar är säkert 20 år gammalt. Men om ingen har protesterat eller inventerat arbetsmiljön har det kunnat fortgå.Alla hoppas väl att kommunen tar reson och börjar tömma tunnorna vid tomtgränsen igen.
Jag har också långt till återvinningen men tar det på samma resa som övriga ärenden in till stan.1-2 påsar om dagen. 4 på sommaren när det är boendegäster. Svårt att undvika med alla förpackningar, både de som behövs och de som är helt onödiga (men valen är få i butiken).
Apropå återvinning så har de tagit bort alla återvinningsstationer av luddiga och randiga skäl i närheten, så numer är det långt att åka.