hur långt får man gå övertid egentligen?

doglover

Trådstartare
det varierar ju, men vet någon hur långt man får gå övertid innan igångsättning i mitt område?
 
Sv: hur långt får man gå övertid egentligen?

Jag vet inte vad som gäller i Göteborg, men här sätter de inte igång om det inte finns speciella anledningar eller att barnet är jättestort.

Hur långt har du gått över tid?
 
Sv: hur långt får man gå övertid egentligen?

det är inte länge, utan 6 dagar. Har tid hos BM i gen på onsdag 19/9 ifall bebis inte kommit ut än. Om det skulle vara så ska jag skickas vidare till sjukhus för kontroll.
 
Sv: hur långt får man gå övertid egentligen?

Jag fick tid efter 14 dagar för UL för att kolla tillväxt och tillång på fostervatten och också nå't mer som jag inte minns.

Det visade på att det låg nån därinne och vägde 4.5-5 kilo (HJÄLP!) så det skulle bli igångsättning 2 dagar senare, men jag kom igång av mig själv och han vägde "bara" 4.2
 
Sv: hur långt får man gå övertid egentligen?

Där ser man. Jag tror att man går på överburenhetskontroll här efter en resp två veckor, men om ingenting indikerar på att barnet skulle må bättre utanför magen då väntar man sju dagar till. Jag blev igångsatt innan BF dock pga graviditetskomplikation.
 
Sv: hur långt får man gå övertid egentligen?

till mej sa dom att efter 14 dagar sätter vi igåg dej, då var jag där på min BF..

spännande detta:D
 
Sv: hur långt får man gå övertid egentligen?

nu är det 7e dagen.....längtar så efter bebis
 
Sv: hur långt får man gå övertid egentligen?

Här blir det igångsättning i senast vecka 42+6.
 
Sv: hur långt får man gå övertid egentligen?

Man räknas väl inte ens som överburen förrän man gått över BF-datumet med två veckor?
Här är första överburenhetskontrollen på BF +15 och därefter varannan dag.
 
Sv: hur långt får man gå övertid egentligen?

jo nu när du säger det så är man överburen när man gått 42 hela veckor. så jag är bara "sen"
 
Sv: hur långt får man gå övertid egentligen?

KL
Här sätts man igång 13 dagar (eller om det är 14) efter bf. Är i Stockholm.
 
Sv: hur långt får man gå övertid egentligen?

21 dar i Norrbottens län, UL-kontroll 15 dagar efter BF sen kollas man varannan dag då fram till 21:a eller blir det 22:a dagen över tid? Hur som haver sjukt onödigt länge tycker jag....
 
Sv: hur långt får man gå övertid egentligen?

Jag gick 14 dagar över tiden med lilltjejen. Vi var kallade till kontroll på förmiddagen denna dag. Redan tidigt på morgonen kände jag att förlossningen var på gång. När jag upplyste läkaren om detta upplyste hon oss om att det var den inte alls ... :angel::crazy: Hon tyckte att vi skulle åka hem igen. Förlossningen borde bli inom en vecka.

Vi tog en sväng på sta´n istället allt medan värkarna tilltog. Återkom 4 timmar senare och födde dottern efter 2 timmar på plats.

Fräckt av mig att göra så! :mad: Hon sade ju att förlossningen inte var på gång. Och det var ju hon, som var utbildad ... :angel::D

/FG
som älskade att föda barn :love:
 
Sv: hur långt får man gå övertid egentligen?

1991 gick jag 27 dagar över tiden, de ville inte sätta igång i första taget inte. Sa att barnet inte var färdigväxt, när hon väl dök upp vägde dottern 4500 gr och var 54 cm lång.:eek: Snacka om att ha legat till sig.:rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 788
Senast: Manji
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 363
Senast: Viva
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 169
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 305

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp