Hur länge?

Sv: Hur länge?

Från 5.30-ca 21.00. Blir alltså 15.5 h om jag räknat rätt. ;) :angel: Förr stod han ute 5.30-17.00, men nu måste han vara ute mer då han fått luftvägsbesvär...
 
Sv: Hur länge?

Våra hästar kommer ut vid 08.00 och in lite olika..Ibland vid 16,ibland vid 18.... Det beror på vädret och så!
Och hur många som ska rida och fixas med...
Och såklart är de ute längre när det är fint väder! (uppehåll)
 
Sv: Hur länge?

Mina är ute 24timmar om dygnet! Fast ibland går de ju in i vindskyddet men det är högst en halvtimme per dag.
 
Sv: Hur länge?

Nu när vädret börjar bli trevligt och det är ljust länge går dom ut vid 6.30-7.00 och in vid 19.00-19.30 (åhh nej :eek: det är ju mer än 12 timmar, måste ut och skynda mig snickra ihop ett vindskydd :devil: :angel: )
 
Sv: Hur länge?

från ca första april går de nu ute från 8 till 21.00. Tretton timmar alltså.

Åh nej, då måste vi också bygga vindskydd :eek: ;)
 
Sv: Hur länge?

Beror lite på väder och vind. Men de kommer ut runt 6 och på våren försöker jag ha honom ute till 18-19 om det går. På sommaren är han ute till 20-21 eller ute dygnet runt.
 
Sv: Hur länge?

Dom fodras ute och kommer ut 05.00 och in på kvällen 21.00. sköt att kunna ha dem ute så länge:)
 
Sv: Hur länge?

*KL*

Om jag jobbar: 05 - 23-tiden
Om jag är ledig: 07,30 - 23-tiden

DVs 13,5 till 16 h/dag. Och det är samma tid hela vintern, dvs även när det är 25 grader kallt. Enda gången de går in tidigare är om det är kring nollan och regnar/snöar ihop med blåst, så de fryser. Men annars är det samma tid hela den period de inte går ute dygnet om.

Jag har faktiskt ligghall så jag är laglig. Fast hästarna går aldrig in där på vintern (om jag inte serverar maten där, men det gör jag inte). Däremot på sommaren står de där och hänger för att slippa insekterna.
 
Sv: Hur länge?

morgonfodringen e klockan 08:00 så äter dom inne så dom brukar komma ut vid ca 09:00. sen går dom ute hela dagen till 21:00. får mat ute i hagen vid halv ett och halv fem.
 
Sv: Hur länge?

Ut mellan 6.00-7.30 beroende på jobbtider osv, in 18.00-19.30 på vintern och vid dåligt väder. På sommaren in mkt senare lite beroende på hur mkt knott annat otyg det är just då. :devil:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
884
Senast: Sirap
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
629
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp