Hur länge ??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Snuttisen
  • Startdatum Startdatum
S

Snuttisen

I måndags alltså för tre dygn sedan fick vi en liten fölis..
Hon älskar att vara ute och skutta och springa omkring med mammsen.. Just nu har vi runt 10 grader varmt ..solen skiner så det blir nog varmare..

Vad jag undrar är hur länge man vågar låta lilla hjärtat vara ute utan att hon blir nerkyld ?

Om marken är torr och varm så att hon kan ligga ner och vila kan du låta dem vara ute länge. Jag gör dock så (vår fölis är en vecka idag) att han får gå ute 3-4 tim på fm, in och vila ca 2 timmar och sedan ut igen på em.

Det låter ju bra för hon trivs verkligen ute :)
Just nu ligger hon och sover där ute ..Hmm, man ska inte lägga ut halm som hon kan lägga sig på ?? eller är jag för daltig ?

Hmm, man ska inte lägga ut halm som hon kan lägga sig på ?? eller är jag för daltig ?

Jag tycker iofs att det är bättre att vara lite för daltig än tvärtom. Halm är en bra idé om du upplever att marken är fuktig eller kall (provsitt själv!), däremot garanterar det ju inte att fölisen vill lägga sig i halmen...

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 574
Senast: iNTOHiMO
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 058
Senast: lizzie
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 442
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
646
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V