Hur länge växer hundar?

E

Englaa

Hur länge växer hundar? Har hört att dom slutar växa runt 6 månaders ålder, är det sant?

Är lite orolig att min valpis ska bli övervuxen, då jag tänkt använda henne till bl.a utställning.

Sv: Hur länge växer hundar?

Är väl lite olika beroende på ras..
Av vad jag har hört är större raser färdiga runt 1½ år?

Det beror nog vad man menar med att växa klart.
Mina schnauzrar har inte blivit klara i kroppen för runt 3,5 år. Då har de grovnat till och blivit mer klara. Sen växer de ju inte på höjden, utan mer att de grovnar till och blir mer "vuxna".

hej!Har hört att hanhundar iallafall slutar att växa på höjden ungefär samtidigt som dom lyfter på benet när dom kissar dvs vid könsmognad,sen ska hundar vara färdigvuxna vid ca 2 års ålder!

Helt klara har dom jag haft runt mig varit vid 4 års ålder. Men höjden har varit färdig vid ca 1 års ålder på mindre hundar, och ca 2 års ålder på som riktigt stora.

En Leonberger hane är inte färdigväxt förrän vid 3-4 års åldern, däremot är höjden "färdig" runt 2 år åldern. Små hundar vet jag inte men runt 1 - 1½ år kanske.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21

Omröstningar