Hur länge spara blandad välling?

MittNyaJag

Trådstartare
Jag och Liten har varit och babybadat med en kamrat idag och det var hur mysigt som helst. När vi skulle hem blandade jag till vällingen jag hade med mig, den blev dock för varm att ge direkt så Liten fick nappen när jag satt honom i bilen för att åka hem. Jag hann knappt komma ut på vägen hem innan barnet hade somnat, utan välling.... *söt*

Nu har han sovit en timme och vällingen har således varit blandad ungefär lika länge. När han vaknar är det ju mer eller mindre dags för lunch, kan jag spara vällingen till "eftermiddagsfikat" eller är det bättre att kasta och göra ny? Han har ju inte ätit ur flaskan utan den är bara blandad.

Sv: Hur länge spara blandad välling?

Jag och Liten har varit och babybadat med en kamrat idag och det var hur mysigt som helst. När vi skulle hem blandade jag till vällingen jag hade med mig, den blev dock för varm att ge direkt så Liten fick nappen när jag satt honom i bilen för att åka hem. Jag hann knappt komma ut på vägen hem innan barnet hade somnat, utan välling.... *söt*

Nu har han sovit en timme och vällingen har således varit blandad ungefär lika länge. När han vaknar är det ju mer eller mindre dags för lunch, kan jag spara vällingen till "eftermiddagsfikat" eller är det bättre att kasta och göra ny? Han har ju inte ätit ur flaskan utan den är bara blandad.

Jag skulle ha sparat vällingen och värmt på den till eftermiddagen.. Finns det inte nån 6 timmarsgärns på blandad välling? (väldigt osäker..)

Nu kan jag bara svara för ersättning och på de paketen står det att man ej ska spara den till nästa mål. Men det kan ju bero på att den varit uppvärmd.

Kasta å gör ny, lukta på den så förstår du, luktar ju härsken spya på bara nån timme :crazy:

fast ersättning kan du ju förbereda i förväg 6-8timmar håller den sig i kylen, däremot rester ska man inte spara.:)
annars håller jag med pmm välling som har stått luktar pyton efter bara en stund, inget jag heller skulle vilja smaka på.:crazy:

Den kastades och ny gjordes. (tror jag iallafall, Liten var hos mormor på eftermiddagen... :) )

Har faktiskt aldrig "utsatts" för gammal välling så jag har ingen koll på lukten. :)

*kl*
Vi brukar blanda en flaska välling det sista vi gör på kvällen innan vi går och lägger oss. Sedan stoppar vi in den i kylen och så värmer vi den när bebin vaknar (oftast runt sex på morgonen), så dricker han den då. Inga problem med det, men då har den ju inte varit värmd innan, så det kanske är därför den håller.

Jag hade slängt den helt klart. Varför spara?
Hade inte själv velat dricka välling som var uppvärmd två ggr. Kanske inte så bra heller

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år ... här görs det inget annat än ammas stup i kvarten :D Nej men allvarligt... My är nu 5,5 månad gammal och har alltid varit en...
2
Svar
28
· Visningar
2 795
Senast: Freyja_bus
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 624
Senast: YorkWann
·
Gravid - 1år 16+5 eller vad ni nu vill... Jag är så leds. Jag har ont överallt. Var ute och red i går, vallade kor och satt i sadeln ganska länge...
Svar
14
· Visningar
1 312
Senast: MittNyaJag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka