hur länge kissar/bajsar dom inne?

S

__Stilett__

har 2 kattungar, en lärde sig gå på lådan tidigt, den andra kissar o bajsar inne ÖVERALLT hela tiden. Dom är 10-11 veckor gamla.
vi har försökt visa han lådan hela tiden och tom dom 3 andra katterna har försökt visa också men ändå vägrar den gå på lådan.

hur lång tid kan det ta?

/stilett som börjar tröttna

Sv: hur länge kissar/bajsar dom inne?

Kolla så att det är helt rent i lådan, sen kan man hålla katten där den har kissat så att den känner lukten o sätt den på lådan direkt. Direkt när du ser att den kissar eller bajsar inne så bär bort den till lådan. Var stenhård. Kan hända att de andra katterna också kissar inne annars. Om det får gå ett tag menar jag.
Berätta om hur det går!

rengör lådan minst 1 gång om dagen.
och jag har tagit han flera ggr när han kissat o bajsat o bärt han till lådan och vaktat i ca 30 min. Han sätter sig bara där men gör inget.
tom så har dom andra katterna kommit till lådan medans jag vaktar och gjort sina behov utan att han gör sitt. Han kan däremot efter vi vaktat gå ut och göra behoven på en matta eller ngt. eller ja, han gör det överallt, men utom på lådan. vi har heltäckningsmatta i ett rum och där kissar o bajsar han ofta. *äckligt* men även på vanliga golv, i hörn, brevid lådan etc.

sätt kattungarna på lådan direkt efter att dem har ätit kanske?

jag vet faktiskt inte nått annat bra sätt, vi har 5 st kattungar som alla går på lådan utan problem och det har nog aldrig skett att dem kissat/bajsat någon annansstans.. så jag vet inte riktigt, men prova att sätta dem på lådan direkt när dem ätit klart!

ska testa det!

han verkar vara mentalt lite efter om vi ska jämföra med brodern.
han är även väldigt liten till kroppen, jämfört med brodern.

har haft 2kullar,första kullen va helt rumsrena när dom var 6veckor(tror aldrig dom missa o gjorde något inne)andra kullen på 2källingar blev aldrig rumsrena(samma mamma)hade 5kattlåder i huset men dom satte sig aldig i lådan men bevid gick bra,på natten el efter dom fått mat kunde jag stänga in dom med 2låder i rummet men inte hade dom satt sig där...gav upp när dom var 5månader(dom fick bli stallkatter)

Låt inte kattungarna vara överallt förrän de är rumsrena. :smirk: Ha dem på en begränsad yta med många lådor och gärna olika strö i lådorna. Sätt kattungen på lådan efter den har sovit, ätit eller lekt.

Denna metod brukar funka.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
860
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
3 215
Senast: SaraXX
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Djuridik
  • Hur firar ni jul?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar