Hur länge "kan" man tälta?

Comfort

Trådstartare
Vi är lite av tält freaks (läs min sambo), och vi började prata om sommarens semester. Varje år har vi haft tältsemester så det är lite av nostalgi-anda över det och han ville ju såklart supergärna tälta i år igen. Jag är väl lite mer skeptisk a´la bekvämlighet...
Kruxet är att han har sen semester, i augusti. Jag har bf 5 oktober..
Känner man sig fruktsansvärt klumpig i sjunde månaden?
Kan det funka om man har en tjockare luftmadrass?

Jag förstår att det är väldigt varierande men om ni ka svara vad ni tror?

Sv: Hur länge "kan" man tälta?

Jag hade kunnat gjort det, men kanske inte sovit så bra. Jag kände mig inte klumpig förren dom sista veckorna men jag hade ganska liten mage också.

Jag har en koloss till mage men hade nog kunnat sova gott ändå :p Däremot är väl frågan hur ont i ryggen man får efter en natt på luftmadrass som höggravid... Bestäm inget nu, vänta o se hur du mår. Du kanske är världens piggaste gravida som bara längtar efter tält och bergsklättring och sånt! :D

Jag hade inte kunnat det, den graviditeten jag hade alltså. Men har man inga större problem med fogar, ischias osv går det nog utmärkt :)

Jag älskar också att campa!

Säger som snyggve, bestäm inget nu! Och tälta någonstans där det finns möjlighet att hyra stuga, så ni har en nödplan! :D

En sak jag kommer att tänka på är att du ska orka sova... jag har under mina graviditeter INTE klarat av att ligga på tex golvet. Det har gjort så:devil: ont i rygg o bäcken så hade jag velat tälta hade det fått va med en TJOCK luftmadrass..:) Annars är det ju som med allt. Du måste känna efter själv. Det som funkar för en person kanske inte alls funkar för nån annan så testa o går det bra så njut o var glad!

Jag tältade två nätter förra sommaren, jag var i vecka 31 då har jag för mig. Det var absolut ingen höjdare, jag fick jätteont i ryggen och sov urdåligt. Men då sov jag iofs dåligt i största allmänhet under senare delen av graviditeten, så det var knappast någon överraskning att tältandet gjorde saken än värre.

Vi hade ingen luftmadrass utan bara liggunderlag. En extra magkudde hade jag med dock! :D

Lite OT sådär, var kan man tälta och vandra och så? Du kanske vet någon bra sidan med info om sådant? (ska dra iväg sambon på några dagars tältning, vandring och förhoppningsvis något mer spännande)

Jag hade definitivt inte klarat det under någon av mina graviditeter, men så har jag också haft rätt mycket foglossningar.

Jag hade utan problem kunnat fixa det (även om jag säkert hade haft lite svårt att ta mig upp pga foglossningar under andra graviditeten), men sådant kan man ju aldrig veta i förväg.

Jag hade inte kunnat fixa det, inte ens nu med bebis nr2 och jag är bara i v.8!!

Där emot var vi iväg med husvagnen i slutet på juli - början av augusti. Och min son föddes sen 22 oktober. Det gick hur bra som helst. Vi hittade värsta klippet, en juste vagn för 4.000kr!

kl

Jag hade fixat det utan problem! Jag åkte till Thailand i v 29-32 och sov på en massa hårda sängar, vandrade i regnskog, åkte på havsutflykter och red elefant =) Det var inga problem alls, och jag mådde toppen. Kanske inte går att jämföra med att tälta, men jag hade garanterat fixat det. Jag hade en stor mage men inga andra problem (förän sista veckorna då det började trycka på njuren).

Alla graviditeter är olika. Bestäm inget utan se hur du känner dig när det närmar sig!

//julia

Jag tältade o var på mc träff i 8:e månaden. Det gick jätte bra, dock körde jag bil dit... Vi har en sån stor uppblåsbar madrass, känns som en vanlig madrass.

tack för alla svar, ja de får väl bli så att vi får se hur jag mårhelt enelt, sen ev stuva in vår vanliga säng i tältet ;)

Också OT men kolla in Svenska turistföreningen - mycket vandring runt vandrarhem över hela Sverige.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka