Nej det är inte bara din.
Vår föredrar att vara inne om det regnar (riktigt regn alltså, inte duggregn o sådant trams), och jag tror ärligt talat att han hade gått in själv vid regn om han kunnat. Även när det är kallt och mörkt (och fuktigt, bor ju trots allt i Skåne) så verkar har föredra boxen.
Hade gärna haft honom ute mycket mer, men när hästen är sur som en citron trots regntäcke - så tar jag hellre in honom. Han är förövrigt uppvuxen på lösdrift, så jag vet inte vad det beror på iofs var pappan med prinsessan på ärten..
Våra är väl ute till 20:00 på sommarhalvåret (dvs 10 timmar) och 6-8 typ på vintern, beroende på när vi kommer och rider med.
Ja, jag borde kanske tillägga att vindskyddet har använts friskt både i Skåne (med tillhörande trist hage som dock är heeeeeelt insektsfri hela sommaren så det väger faktiskt upp sjukt mycket) och i Halland (med tillhörande ljuvlig skogshage som uppskattades mycket - när det var uppehåll!) även med helhalstäcke. Stå där och vara sur några timmar extra efter att ha blivit utsparkad efter ridningen gör väl ingen lycklig tycker han.
Trevliga dagar vandrar de dock glatt iväg ut i hagen såklart
Skönt att kunna anpassa helt fritt (utifrån arbetstider visserligen) med eget stall o tydlig häst!