hur länge kan dom gå ihop?

E

Elwis_86

Jag ska köpa 1 hane och 2 honor (kaniner.) Dom är inte så gammla kan dom gå i samma bur alla 3 första veckorna? eller ska jag sära på dom direkt?
Jag läste nånstans att kanin honan måste paras inom en viss ålder( Första kullen) stämmer det?

honan ska paras vid ett års ålder - INTE tidigare. ska hon gå som avelshona ska hon paras vid ett års ålder - inte senare eftersom bäckenet stelnar. detta gäller inte en kanin i god kondition som dagligen gymnasiserar sitt bäcken genom t.ex. hoppning.

kastrera hanen vid sex månaders ålder så kan du ha dom ihop sen.

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 913
Senast: Badger
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 959
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 876
Senast: Hermelin
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 840
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama