Hur länge dräktig?

Alfakrulls

Trådstartare
Ja, jag misstänker att våran lilla Doris är dräktig.
Hur länge är en katt dräktig?
Detta blir i sådana fall hennes andra kull, den första fick hon för ca 2 år sedan, och en avkommerna behöll vi.

Hon har ätit piller varje vecka, men de har tydligen tagit sig endå. :smirk:
Ja, som tur är gör de inget direkt att de blir kattungar då de är några stycken som gärna vill ha ungar efter Doris....!! :angel:
Och de är ju alltid skoj med Kattungar.!! :love:

Är bara rädd att min vovve på 8 månader ska bita ihjäl kattungarna eller liknande, hon är ju så klumpig! Fattar inte riktigt när man ska vara försiktig och inte än!!!! :p

Ja, men tilllbaka till frågan, hur länge är en katt dräktig och efter hur lång tid brukar de börja synas?
Hon är nu ganska så tjock!!

Vackra Doris!! :love:
HPIM0465-1.jpg

Bilden tagen vintern 05/06

Sv: Hur länge dräktig?

En katt går dräktig i 9 veckor. Hur lång tid tar det innan det syns? Det är olika. På min äldsta hona tog det 5 veckor innan man såg något, på den yngre honan syntes det efter en vecka.

Standardsvaret är väl dock att man brukar se hallontuttar efter 3 veckor.

Hjälp vilken vacker mammakatt :love:! Där räddade du namnet Doris för mig, den enda Doris (-katt) jag känner är varken vacker eller trevlig, men din är ju alldeles ljuvlig! Vilken päls! Lycka till med bebbarna!

(kanske kastrera senare om det inte funkar med pillrena?)

Har hon ätit p-piller och blir dräktig kan det hända att ungarna blir missbildade.Ibland är de dödfödda.

Jo, de har man varit med om förut!! :p
Dock har Doris aldrig gjort de va jag sett....hon sväljer dom automatiskt, man bara lixom tar fram pillret så vet hon vad hon ska göra....man ser att hon sväljer de, och ibland får hon en liten skink eller ost bit till oxå, och då är ja 100% säker att de åker ner.....

Troligen har hon blivigt dräktig den veckan jag INTE var hemma och inte fick något piller för familjen glömde bort de....så typiskt!! :p

Majvi:Va, kan de få missbildade ungar för att de ätit ett P-piller?
Hon har inte fått några P-piller sen hon blev dräktig, så de ska nog gå bra endå!! :love:

Hjälp vilken vacker mammakatt :love:! Där räddade du namnet Doris för mig, den enda Doris (-katt) jag känner är varken vacker eller trevlig, men din är ju alldeles ljuvlig! Vilken päls! Lycka till med bebbarna!

(kanske kastrera senare om det inte funkar med pillrena?)

Ja, hon är världens vackraste misse, enligt mig då!! :love:
Här är resten av hennes familj:

Dotter Memphis
HPIM0348-1.jpg

Och killen Lillis :love: (pappa till Memphis)
HPIM1002.jpg

Våran fina lilla katt Familj!! :love:
Dock är Lillis kastrerad nu sen 1 år tillbaka så han kan man inte skylla på i detta fallet i alla fall!! :p

Jag vet faktiskt inte om skadorna på ungarna kommer då katten får p-piller när den är dräktig eller om det är så att katten inte ska äta p-piller en tid innan den blir dräktig.
Det är flera uppfödare som är med på forumet på http:// www.katter.nu du kan gå in och fråga där så får du bättre information.

Liknande trådar

Z
Övr. Katt Min 3-åriga honkatt av "bondtyp" rymde i början av december. Lyckligtvis kom hom hem efter ett par dagar igen. Nu äter hon massor och...
Svar
3
· Visningar
5 593
Senast: Sotis
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka