Hur länge delad hage????

M

mimsabus

Hur länge behöver man eller bör man ha sto och föl skilda åt för att inte fölet ska fortsätta dia?? Nu har dom varit helt skilda sedan 26/11-08 och jag skulle så gärna vilja ha alla hästarna tillsammans igen.
Ska betäcka om stoet i april och vill att hon kommer upp i hull tills dess.
Detta är första fölet som vi ska ha kvar, dom andra har blivit sålda vid 8-9 månaders ålder.
Finns det någon som vet??

Sv: Hur länge delad hage????

Haha släppte i december ut min 2,5 åring med sin mamma för första gången sedan de avvandes vid 8 månader. Vad gör hon ju efter lite bus och spring så ställde sig 2,5 åringen (som förövrigt redan är större än sin mamma) och sa mums nu skall jag snutta och körde in huvudet under magen på mamma, som tur var sa mamma ifrån på skarpen direkt att du stick det där är du för gammal för.

Vet bla att en bekant hade problem på betet och fick plocka hem sto + föl då fjorårsfölet (alltså åring) som gick på samma bete snodde mjölken från den lilla så snuttebegäret verkar ju sitta i ett bra tag, så det handlar nog mer om, om stoet man har säger ifrån eller inte, gör hon inte det så kan man nog behöva ha de isär länge.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Ketrawzc
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 705
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 666
Senast: Ajda
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?
  • Evolve