J
Jacki
Ska börja fodra med lusern i pellets form men det stod inga rekomendationer på påsen angående blötläggning. Vet bara att de ska blötas. Vet ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kom på att jag har en fråga till. Hur mycket kraftfoder är det som man kan ge per 100 kg häst och per fodring? ( Vetat men glömt pga av att jag inte behövt gett mycket kraftfoder förut)
Det var precis det som jag började fundera på! Om det räknas som grovfoder kan jag alltså ge allt på en gång. Eller vad tycker ni? Tänkte i så fall ge det på kvällen när hon har gott om tid i lugn och ro att äta upp. Det vore också praktiskt med tanke på att det annars blir, säg hälften, som får stå över natten och det är ju inte så jättekallt snart nog nu på nätterna.
Så mycket på en gång eller låta hälften stå över natten fast det ligger på lite plusgrader nattetid?
Tack för alla goda råd!
till alla
kan man blötlägga lucernpellets i varmt vatten, eller är det inte bra? Sväller det snabbare i varmt vatten?