Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag försöker få till minst tre pass per dag. Har en egensinnig dvärgschnauzer så kör enligt bäst var dag. 10 godisbitar/belöningar och sen paus. I och med fotutmaning så börjar vi äntligen kunna kedja lite längre och göra mer innan belöning.Hur långa pass kör ni när ni tränar med era hundar?
Och vad tränar ni och vilken typ av hund har ni?
Och FIKA, man får inte glömma att FIKA!
Frågan var mest riktad till vardagsträning dvs hur lång tid man tränar när man åker iväg och tränar, att träna några minuter hemma eller åka iväg på kurs och tävling kan man såklart också göra men jag tänkte mest på hur länge folk tränar när dom åker iväg till klubben texHur långt är ett snöre?
Vi tränar allt från några minuter till heldagar när man är på kurs (även om det ibland är mycket väntetid mellan passen).
I agility och annan träning så är det oftast 1-2 timmar med tre hundar som tränas omlott 5-10 minuter i taget och de passen kör vi 3-4 dagar i veckan ungefär. Vallning är allt från 45 sekunder (peta in ankorna på kvällen kanskeinte direkt räknas som träning iofsej) till upp mot en halvtimme eller så länge som krävs beroende på vad vi ska göra. Våra hundar tränas nästan varje dag, ibland mycket och ibland bara en tio minuter med nosarbete när man inte hinner/orkar mer.
Bcarna kan träna hur mycket som helst egentligen medans sällskapsmixen tränas oftast max fem minuter i taget i ett par omgångar. Min förra hund en corgi cardigan jobbade också gärna hur länge och mycket som helst, det fanns inget stopp där mer än orken hos matte.
Frågan var mest riktad till vardagsträning dvs hur lång tid man tränar när man åker iväg och tränar, att träna några minuter hemma eller åka iväg på kurs och tävling kan man såklart också göra men jag tänkte mest på hur länge folk tränar när dom åker iväg till klubben tex
Du får nog specificera dig mer. Tränar vad?Frågan var mest riktad till vardagsträning dvs hur lång tid man tränar när man åker iväg och tränar, att träna några minuter hemma eller åka iväg på kurs och tävling kan man såklart också göra men jag tänkte mest på hur länge folk tränar när dom åker iväg till klubben tex
Frågan var mest riktad till vardagsträning dvs hur lång tid man tränar när man åker iväg och tränar, att träna några minuter hemma eller åka iväg på kurs och tävling kan man såklart också göra men jag tänkte mest på hur länge folk tränar när dom åker iväg till klubben tex
Åker jag till klubben blir det sällan kortare än en halvdag. Men den faktiska träningstiden per hund blir ju inte fyra- fem timmar utan det som ingår runt omkring tar den mesta tiden.Frågan var mest riktad till vardagsträning dvs hur lång tid man tränar när man åker iväg och tränar, att träna några minuter hemma eller åka iväg på kurs och tävling kan man såklart också göra men jag tänkte mest på hur länge folk tränar när dom åker iväg till klubben tex
AlltDu får nog specificera dig mer. Tränar vad?
Specialsök, lydnad?