Hur "långa" bulldoggnosar finns det?

Nileiris

Trådstartare
Man har ju sett bilder på bulldoggar där nostryffeln knappt syns i profil men hur är det åt andra hållet? Alltså på en existerande, renrasig Engelsk bulldogg. Inte teoretiskt.

Bilder (eller länkar till sådana) vore ju roligast :D

Egentligen vore det kul att se hur det ser ut med alla plattnosade raser.

Jag förstår knappt själv vad jag skrivit, jag vet ju vad jag undrar men att få det på pränt är en helt annan sak. Hoppas ni förstår vad det är jag är ute efter. Och att jag valde rätt prefix.

Sv: Hur "långa" bulldoggnosar finns det?

Jösses vilken skillnad :eek:

Här är några av bilderna i länken:

mabel-163.jpg

SCDay1-116-1+crop.jpg

Jag förstår inte hur man ens kan föredra den nedre versionen? Det ser ju inte klokt ut när hunden har som en inbuktning där lilla näsan ligger gömd :crazy:

Jag förstår inte heller.. det är också stor skillnad på huvudformen och underkäken.. Men om man tittar på kommentarerna i länken jag postade, så försvarar folk fortfarande den "missbildade" bulldoggen.

*KL*
Och jag blev minst lika chockad över hur FETA utställningsexemplaren är.
Försöker dom fejka biffighet eller vad handlar det om?
Skulle ju lätt säga grav fettma på utställningsvarianten.

Senast ändrad:

Min erfarenhet av utställningar är att domarna inte alltid kan skilja på en muskulös och en fet hund. Det viktigaste är hundens massa och där blir det ofta fel.

Vissa domare verkar inte kunna skilja en hund från sitt eget ego. Sorgligt.

Men seriöst. En välmusklad hund i lagom hull har något som kallas midja.
Dom ser garanterat skillnad, men dom skiter i att dom är sjukligt feta.

Men seriöst. En välmusklad hund i lagom hull har något som kallas midja.
Dom ser garanterat skillnad, men dom skiter i att dom är sjukligt feta.

Jag vet faktiskt inte om domarna tillsammans med utställare och rasklubbar ser den skillnaden. De får en förvrängd syn på vad som är muskler och vad som är fett. Jag äger visserligen en annan ras men har själv sett riktigt feta hundar av min ras premieras och ägarna verkar inte se fetman. Hundar som är i form och har midja brukar bisarrt nog kallas undernärda och mot bakgrund av det kan man kanske förstå varför de inte ser hundarnas fetma.

Vet inte om sidan är öppen, men om ni kan se bilden så är detta ett par fina bulldogar med "lång" nos och fina i kroppen.

564187_10150692328322436_514222435_9356718_1776629414_n.jpg

555456_10150704550952436_514222435_9402165_823486037_n.jpg

265168_10150251175607436_514222435_7372164_6550988_n.jpg

Senast ändrad:

Jag vet faktiskt inte om domarna tillsammans med utställare och rasklubbar ser den skillnaden. De får en förvrängd syn på vad som är muskler och vad som är fett. Jag äger visserligen en annan ras men har själv sett riktigt feta hundar av min ras premieras och ägarna verkar inte se fetman. Hundar som är i form och har midja brukar bisarrt nog kallas undernärda och mot bakgrund av det kan man kanske förstå varför de inte ser hundarnas fetma.

Kan bara hålla med. Har också en annan ras (labbe) Ställde ut den ena 3 ggr. Första, enda och sista.. Labben är ju som bekant en jakthund, de stackars jyckarna som var med vägde runt 40-45kg luffsade runt i ringen som sälar:cry: Då va detta i unghundsklass!! Bara sorgligt.. Domaren tyckte vi skulle göda på vår minst 15kg.. Han vägde då ca 26kg, slank och väldigt musklad. Behöver jag tala om att han fick en 3:a?
Den lilla tiken jag har som är 2år tänker jag inte ens testa att ställa ut. hon ligger på dryga 20kg och är mini i jämförelse med en så kallad "show labbe", men hon apporterar som satan:D

Hoppas att de får upp ögonen för att avarter inom raserna inte ska premieras!

/LL

Denna tycker jag ser riktigt fin ut....kroppen ser man ju inte , men lite granna i allafall :)

550954_10150690702652141_691017140_9232449_1236216397_n.jpg

Jag har tyvärr ingen bild men mina föräldrars grannars son har en jättefin bulldog, den har ett riktigt atletiskt och sunt utseende faktiskt. Såg alla bulldogar ut som den hade jag t.o.m. kunnat tänka mig en. Ska försöka ta kort om jag ser den igen, och fråga var den kommer ifrån.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka